خبرگزاری کار ایران

افزایش هفتاد درصدی استقبال از جشنواره مد و لباس

کد خبر : ۴۷۵۷۲

با پایان زمان مهلت ثبت نام و دریافت آثار میزان استقبال طراحان وتولیدکنندگان در این دوره هفتاد درصد بیشتر شده است.

ایلنا: در این دوره از جشنواره مد و لباس حدود ۷۰۰۰ اثر برای حضور در بخش‌های مختلف جشنواره ثبت نام کرده‌اند که بیش از نیمی از این آمار برای حضور در بخش مسابقه متقاضی شده‌اند.
به گزارش ایلنا به نقل از ستاد خبری دومین جشنواره مد و لباس فجر، این در حالی است که مهلت ثبت نام پایان روز ۲۷ بهمن ماه اعلام شده و با توجه به حجم بالاری آثار دریافتی امکان تمدید نیز برای دبیرخانه وجود ندارد.

بهرامی مسوول کمیته علمی و دانشگاهی دومین جشنواره مد ولباس فجر نیز اعلام کرد که در این دوره اساتید دانشگاه‌ها همه روزه در جشنواره حاضر بوده و برنامه‌های اختصاصی دارند.
 بهرامی با بیان این مطلب گفت: برنامه ریزی مناسبی برای بهره‌مندی از اساتید دانشگاهی حوزه مد و لباس در طول روزهای برگزاری جشنواره انجام شده است.
وی ادامه داد: با زمان بندی مناسب هر روز کارگاه‌ها و نشست‌های تخصصی برای اساتید دانشگاهی و دانشجویان برنامه ریزی شده تا در کنار ارائه و فروش آثار فرصت تحقیق و پژوهش نیز در این جشنواره فراهم باشد.
این در حالی است که تاکنون بیش از ۴۵ مرکز علمی و دانشگاهی برای حضور در جشنواره ثبت نام کرده‌اند.

یکی از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی نیز معتقد است که برگزاری جشنواره‌هایی مثل مد و لباس فجر نقش آگاهی دهنده دارد و مردم را نسبت به انتخاب خود برای لباس هوشیار می‌کند.
مفید کیایی‌نژاد، نماینده مردم ساوجبلاغ و طالقان در مجلس شورای اسلامی در خصوص دومین دوره جشنواره مد و لباس فجر گفت: برگزاری چنین جشنواره‌ای بسیار خوب و مفید است و موجب می‌شود که توجه مردم به مسئله حجاب جلب شود.
وی در ادامه افزود: البته مردم کشور ما همیشه به حجاب توجه داشتند اما آگاهی از نوع پوشش خود نداشتند؛ به عبارت دیگر بی‌توجهی آن‌ها به حجاب نیست به این مسئله است که نمی‌دانند چه چیزی بپوشند. برگزاری چنین جشنواره ای موجب می‌شوند که مردم آگاه شوند که حجاب مصونیت است نه محدودیت.
این عضو کمیسیون فرهنگی ادامه داد: برگزاری چنین جشنواره‌ای در تهران به عنوان یک طرح آزمایشی است که اگر بازخورد خوبی گرفته شود می‌توانیم تلاش کنیم که این مد‌ها و طرح‌ها به شهرستان‌ها هم تسری پیدا کند. در واقع این الگو‌ها پس از رفع ایرادات و نواقص که مسئولان و کار‌شناسان فرهنگی مطرح می‌‌کنند می‌توانند به صورت وسیع دردسترس جامعه قرار می‌گیرند.
نماینده مردم ساوجبلاغ در پایان گفت: اصل برگزاری چنین جشنواره‌ای خوب است به شرطی که برطبق برنامه ریزی‌ها و هدف گذاری‌ها برگزار شود.

دومین جشنواره مد و لباس فجر اسفند ماه سال جاری در تهران و 8 استان دیگر به شکل همزمان برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز