خبرگزاری کار ایران

مدیرمسئول نشریه دامدار:

برپایی نمایشگاه نشریات تخصصی قابل تقدیر است

کد خبر : ۴۶۷۵۴

نمایشگاه نشریات تخصصی بهترین مکان برای برقراری ارتباط علمی صاحبان رسانه با مخاطبان خاص این حوزه است.

ایلنا: «سید سعید مدرس صادقی» مدیر مسئول نشریه دامدار که در زمینه دامداری و کشاورزی فعالیت دارد، درباره ضرورت برپایی این نمایشگاه گفت: نشریات تخصصی در همه نمایشگاه‌ها، از جمله نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها، مظلوم واقع می‌شوند و معمولا غرفه مناسبی به دلیل اینکه جایگاهی در بین مخاطبان عمومی ندارند و اینکه نمی‌توانند هزینه‌های بالایی را صرف کنند، به آن‌ها تعلق نمی‌گیرد؛ اما نمایشگاهی که با عنوان نشریات تخصصی قرار است برپا شود، می‌تواند در زمینه‌های زیادی به مسئولان نشریات و همچنین مخاطبان ما کمک کند.
به گزارش ایلنا به نقل از ستاد خبری اولین نمایشگاه نشریات تخصصی، وی با اشاره به اینکه نمایشگاه محل مناسبی برای برقراری ارتباط با مخاطبان است، بیان کرد: امیدوارم در نمایشگاه نشریات تخصصی، بر خلاف روال نمایشگاه مطبوعات که برای ما زمینه‌های مناسبی برای ارتباط با مخاطبانمان ایجاد نمی‌شود، ایجاد شود.
مدرس خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه است که مخاطب خاص ما به دنبال نشریه دلخواه خود می‌آید، بنابراین برپایی نمایشگاه نشریات تخصصی صد در صد به نفع ما است.
مدیرمسئول نشریه تخصصی دامدار با تاکید بر اینکه تسهیلات ویژه‌ای که معاونت مطبوعاتی برای مخاطبان و نشریات تخصصی در نظر گرفته، جای تقدیر دارد، گفت: اگر در امتداد این عملکرد مثبت معاونت مطبوعاتی، اطلاع رسانی دقیق و وسیعی در این زمینه برای دانشگاه‌ها و متخصصان صورت گیرد تا این اقشار در نمایشگاه حاضر شوند، هم به نفع نشریات تخصصی و هم به نفع خوانندگان آن‌ها خواهد بود.
وی در مورد جایگاه نشریات تخصصی در دانشگاه‌ها، توضیح داد: دانشگاه‌ها به واسطه اینکه با قشر تحصیلکرده ارتباط دارند و جایگاه اساتید، کار‌شناسان و دانشجو‌ها است، مطمئناً به دنبال موضوعات و مقالات پژوهشی نو می‌گردند و به دنبال مقالات علمی در نشریات هستند. اگر نشریه‌ای باشد که به این گونه عمل کند، صد در صد تعامل خوبی با مخاطبانش خواهد داشت؛ چراکه یکی از نقاط هدف نشریات تخصصی، دانشگاه‌ها هستند.
مدرس صادقی ادامه داد: از این جهت که خبرنگاران و کار‌شناسان ما به صورت مستقیم با تولیدکنندگان ارتباط دارند، نشریات تخصصی می‌توانند اهرمی باشند که علم و واقعیت را تلفیق کنند و این مهم هر جایی اتفاق نمی‌افتد.
نخستین نمایشگاه نشریات تخصصی به همت معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی چهاردهم اسفند به مدت یک هفته در مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز