خبرگزاری کار ایران

علی اصغر محکی:

نمایشگاه نشریات تخصصی ایده نوآورانه در عرصه رسانه است

کد خبر : ۴۴۱۰۴

برگزاری نخستین نمایشگاه نشریات تخصصی می‌تواند هم منجر به ایجاد روحیه رقابتی در بین روزنامه نگاران در بعد تخصصی شود و هم دانشجویان را بیش از پیش با عرصه اطلاع رسانی آشنا سازد.

ایلنا: علی اصغر محکی استاد علم روزنامه نگاری با نو آورانه ارزیابی کردن برگزاری نمایشگاهی در خصوص نشریات تخصصی گفت: تجربه ثابت کرده برگزاری جشنواره‌های تخصصی می‌تواند آرای خبرگان و تجارب کار‌شناسان را یک جا به جامعه عرضه کند و تسری علم به جامعه را سرعت ببخشد.

به گزارش ایلنا به نقل از ستاد خبری اولین نمایشگاه نشریات تخصصی، مدیر مسوول سابق روزنامه همشهری با بیان اینکه برگزاری نخستین نمایشگاه نشریات تخصصی می‌تواند همچون نمایشگاه مطبوعات جامعه پیام آفرینان را جان تازه‌ای ببخشد، تصریح کرد: خبرنگاران با حضور در فضای این نمایشگاه هم با فعالان عرصه اطلاع رسانی تخصصی آشنا می‌شوند و هم اهمیت علم در کار روزنامه نگاری را باز‌شناسی می‌کنند.
این استاد دانشگاه آشنایی مخاطبان با ظرفیت‌ها، تنوع و فراگیری نشریات تخصصی را مهم‌ترین دستاورد نمایشگاه دانست و تاکید کرد: با توجه به رقابت رسانه‌های الکترونیک با نشریات چاپی در سال‌های اخیر، به نظر می‌رسد برگزاری این گردهمایی تخصصی می‌تواند بر نحوه مواجهه و هم سازی نشریات چاپی با فضای وب اثرگذار باشد.
مدیر کل مطالعات معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران برگزاری جشنواره نشریات تخصصی و نشست‌های تخصصی در کنار نمایشگاه را نیز مهم و اثرگذار دانست و افزود: با نزدیک سازی نگاه فعالان عرصه اطلاع رسانی به یکدیگر و معرفی ظرفیت‌های موجود، بی‌شک جوانان با سطح علمی خوب به سمت نشریات تخصصی سوق می‌یابند و انتشار مقالات علمی نوشته شده‌شان را با جدیت دنبال می‌کنند.
محکی از برگزار کنندگان نخستین نمایشگاه نشریات تخصصی خواست ضمن استفاده از تجارب برگزارکنندکان نمایشگاه مطبوعات در سال‌های گذشته، فرصت را مغتنم شمرده و تعامل بین جوانان و دست اندرکارن نشریات تخصصی را با طراحی فضاهایی همچون نشست‌های تخصصی بیش از پیش مهیا کنند.
نخستین نمایشگاه نشریات تخصصی به همت معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی چهاردهم اسفند به مدت یک هفته در مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز