خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

توجه به نشریات تخصصی تحقق علوم انسانی بومی را تسهیل می‌کند

کد خبر : ۴۴۱۰۲

با وجود اهمیت بسیار زیاد فعالیت نشریات تخصصی در تقویت جایگاه علم تاکنون این نشریات در ایران مورد کم توجهی قرار گرفته‌اند که برگزاری نمایشگاهی جامع می‌تواند اثر مناسب و مثبتی در تثبیت جایگاه اصلی این نشریات داشته باشد.

ایلنا: فرهاد بشیری(عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی) با تاکید بر اهمیت و نقش برگزاری نمایشگاه نشریات تخصصی در توسعه کاربردی این گروه از نشریات و رسانه‌ها گفت: بومی سازی علوم انسانی به عنوان یکی از اهداف مهم در زمان حاضر در حال پیگیری است و بدون شک توجه به نشریات تخصصی تحقق علوم انسانی بومی را تسهیل می‌کند.
به گزارش ایلنا به نقل از ستاد خبری «اولین نمایشگاه نشریات تخصصی» بشیری، در ادامه افزود: اگر مباحث علوم انسانی محور نشریات تخصصی قرار گیرد بدون شک این رسانه گام مهمی در راستای بومی سازی علوم انسانی بر خواهد داشت.
نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی توجه به این دست از نشریات به خصوص در زمینه علوم انسانی را گام مهمی در راستای تحقق و دست یابی به علوم انسانی بومی توصیف و تصریح کرد: با توجه به اینکه متاسفانه علوم انسانی در کشور ما به میزان قابل قبولی بومی نشده است و با توجه به خطری که از جانب علوم انسانی غیر بومی متوجه ارزش‌ها و فرهنگ‌های کشور ما است، بومی سازی این رشته از دانش به خصوص اسلامی سازی علوم انسانی اهمیت زیادی دارد. و
بشیری در این خصوص افزود: نشریات تخصصی با توجه به ماهیت متمرکزی که بر یک مسئله دارند می‌توانند به طور کامل و قانع کننده یک مبحث را باز و مورد بررسی قرار دهند.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اهمیت و نقش برگزاری نمایشگاه نشریات تخصصی در توسعه کاربردی این گروه از نشریات و رسانه‌ها تصریح کرد: بومی سازی علوم انسانی به عنوان یکی از اهداف مهم در زمان حاضر در حال پیگیری است و بدون شک توجه به نشریات تخصصی تحقق علوم انسانی بومی را تسهیل می‌کند.
نخستین نمایشگاه نشریات تخصصی به همت معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی چهاردهم اسفند به مدت یک هفته در مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز