خبرگزاری کار ایران

رایانش ابری در فرهنگسرای فناوری اطلاعات

کد خبر : ۳۶۰۴۶

فرهنگسرای فناوری اطلاعات (IT) با برگزاری سه کارگاه در دی و بهمن ماه، به بررسی و تبیین مفهوم رایانش ابری - Cloud Computing خواهد پرداخت.

ایلنا: علی اکبر امیری، رییس فرهنگسرای فناوری اطلاعات (IT) اعلام کرد؛ کارگاه نخست، با موضوع «رایانش ابری، چیستی و چرایی؟» ساعت ۱۵ دوشنبه، ۲۵ دی ماه جاری، توسط عبدالخالق شرفی، استاد دانشگاه تهران و معاون فنی شرکت گسترش انفورماتیک ایران، در محل سالن اجتماعات این فرهنگسرا برگزار می‌شود.
به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای فناوری اطلاعات، کارگاه دوم در تاریخ ۵ بهمن ماه آتی و با موضوع «رایانش ابری، مدل مفهومی و معماری کلان» در ساعت ۱۵ با حضور داوود کریم زادگان، عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور و دبیر علمی همایش رایانش ابری و کسب و کار، برگزار خواهد شد. و کارگاه سوم و پایانی نیز با موضوع «رایانش ابری، کارآفرینی و توسعهٔ کسب و کار» با سخنرانی احمد پورداریانی، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران، رئیس هیئت مدیریه خانه کارآفرینی ایران و مشاور عالی شهردار تهران، ساعت ۱۵روز پنجشنبه، ۲۶ بهمن ماه آتی در فرهنگسرای فناوری اطلاعات (IT) دایر خواهد شد.
Cloud Computing که در فارسی بدان رایانش ابری گویند بر اساس تعاریف موسسه ملی فناوری و استاندارد‌ها، اینگونه تعریف شده: «رایانش ابری مدلی است که برحسب تقاضای شبکه، دسترسی آسان و فراگیر به مجموعه عظیمی از منابع محاسباتی قابل تنظیم (همانند شبکه‌ها، سرور‌ها، فضای ذخیره سازی، برنامه‌های کاربردی و سرویس‌ها) را به سرعت و بدون دخالت سرویس دهنده به راحتی ممکن می‌سازد.»
عموم شهروندان و علاقه مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و یا حضور در این کارگاه‌ها به نشانی: ضلع جنوب غربی تقاطع خیابان کارگرجنوبی و خیابان جمهوری مراجعه و یا با شمارهای: ۴- ۶۶۹۰۲۱۴۳ تماس بگیرند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز