خبرگزاری کار ایران

تبعیض‌علیه مسلمانان در استرالیا

کد خبر : ۲۱۱۸۸

نرخ بیکاری در میان مسلمانان دو برابرِ میزان استاندارد در بین مردم استرالیاست. همچنین تنها ۵۷ درصد مردان مسلمان در بازار کار استخدام می‌شوند.

ایلنا: نتایج یک پژوهش محرمانه در استرالیا نشان می‌دهد که مسلمانان به مراتب بیش از آنچه تصور می‌شود، قربانی تبعیض‌های اجتماعی و اقتصادی در این کشور هستند.

به گزارش ایلنا به نقل از سایت شبکه قرآن و معارف سیما به نقل از «ajib»، نرخ بیکاری در میان مسلمانان دو برابرِ میزان استاندارد در بین مردم استرالیاست. همچنین تنها ۵۷ درصد مردان مسلمان در بازار کار استخدام می‌شوند، در حالیکه بنا بر آمارهای دولتی، ۶۸ درصد جمعیت فعال استرالیا شاغل هستند و در بازارهای این کشور فعالیت می‌کنند.
این امر نشان می‌دهد که یک فرد مسلمان در استرالیا، به دلیل تبعیض‌های اجتماعی و فرهنگی از سوی جامعه، از حقوق اولیه خود به صورت‌های مختلف محروم می‌شود. به عنوان مثال، صِرف پوشش اسلامی برای یک زن باعث می‌شود تا کارفرمایان از استخدام او به بهانه‌های واهی سرباز زنند.
در این پژوهش دانشگاهی، مطالعه‌ای گسترده بین وضعیت رفاه اجتماعی مسلمانان با وضعیت سایر اقلیت‌های مذهبی انجام شده است. این مقایسه نشان می‌دهد که این تبعیض‌های ناعادلانه تنها به مسلمانان تحمیل می‌شود و اقلیتهای سایر ادیان از نظر اقتصادی و فرهنگی، وضعیت مطلوب تری دارند. محققینِ این گزارش معتقد‌اند که پس از حملات ۱۱سپتامبر، در سراسر جهان، مسلمانان مورد خشونت و بی‌احترامی قرار گرفته‌اند و برای رفع این مشکل باید مطالعات و پژوهش‌های گسترده‌ای برای «تغییر ذهنیت مردم» درباره دین اسلام انجام شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز