خبرگزاری کار ایران

محمدزاده در جمع هیئت رسانه‌ای رومانیایی:

رسانه‌های ما آزادی بیان دارند

asdasd
کد خبر : ۲۱۱۸۵

تعداد نشریاتی که ظرف این مدت تعطیل یا توقیف شده‌اند به تعداد انگشتان یک دست هم نمی‌رسد.

ایلنا: محمدزاده با اشاره به اینکه نظام سلطه، بزرگ‌ترین مانع در جهت برقراری عدالت و آزادی در جهان است، تاکید کرد: ملت‌های صلح طلب باید قلم‌ها و اندیشه‌هایشان را در جهت برقراری صلح و عدالت در جهان به کار انداخته و با کمک همدیگر بر فتنۀ بزرگ رسانه‌های غربی غلبه کنند.

به گزارش ایلنا؛ محمدجعفر محمدزاده، معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی، عصر روز شنبه در دیدار صمیمی با هیئت رسانه‌ای رمانیایی، رسانه را ابزاری در دست قدرت‌های بزرگ غربی دانست و افزود: رسانه‌های بزرگ و اثرگذار، متعلق به قدرت‌های بزرگ است. آن‌ها از طریق رسانه‌هایشان حق را باطل و باطل را حق جلوه می‌دهند.

وی در ادامه وضعیت حاکم بر مطبوعات ایران را مورد اشاره قرار داد و تشریح کرد: در کشور ما امروز علاوه بر وجود شبکه‌های مختلف رادیویی و تلویزیونی، بیش از ۵ هزار رسانه مکتوب فعالیت می‌کنند که تنها حدود ۱۰ در صد آن‌ها رسانه‌های دولتی بوده و مابقی در اختیار افراد و گروه‌های مختلف قرار دارند.

محمدزاده ادامه داد: در کشور ایران، روزانه۱۵۰ روزنامه، صد‌ها پایگاه اطلاع رسانی و بیش از ۲۵ خبرگزاری بصورت رسمی فعالیت می‌کنند و قریب به ۱۵ هزار نفر به کار خبری مشغولند.

وی افزود: ظرف دو سال گذشته ۱۵۰۰ نشریه مجوز فعالیت دریافت کردند، در حالیکه تعداد نشریاتی که ظرف این مدت تعطیل یا توقیف شده‌اند به تعداد انگشتان یک دست هم نمی‌رسد.

معاون مطبوعاتی، فضای رسانه‌ای ایران را از جهت آزادی بیان بسیار مطلوب توصیف کرد و اضافه کرد: رسانه‌های ما دیدگاه‌های خود را آزادانه و به راحتی بیان کرده و و ضمن انتقادهای شدید و گسترده در برخی امور، دولت را در اداره کشور یاری می‌رسانند.

معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد، حضور پرقدرت رسانه‌های نظام سلطه و عدم قرار گرفتن رسانه‌های صلح طلب در کنار همدیگر را دو دلیل عمده‌ای دانست که مانع شنیده شدن ندای آزادی خواهی و صلح طلبی ملت‌ها است و تاکید کرد: باید ملت‌های صلح طلب دست به دست هم داده و ندای صلح و عدالت را در سراسر جهان منتشر کنند.

محمدزاده با اشاره به اینکه جهان در حال بیدار شدن است، گفت: این وعدۀ خداست که آیندۀ جهان به سمت نور و روشنایی است و حتما آینده جهان بهتر از امروز خواهد شد چرا که حرکت جهان بر مبنای فطرت انسان هاست و فطرت ذاتا حرکت تکاملی دارد.

معاون مطبوعاتی در پایان نشست به سولات مختلف اعضای هیئت رسانه‌ای رومانیایی پاسخ داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز