خبرگزاری کار ایران

روح‌الله جعفری طی نامه‌ای به سخنان قادر آشنا واکنش نشان داد:

ممنوع‌الکار بکنید یا نکنید، دانستن حق مردم است

asdasd
کد خبر : ۹۶۶۲۸

وقتی امکان نفس کشیدن هنری از یک هنرمند به هر طریقی و با هر نیّتی گرفته شود، به معنای کشتن او تلقی می‌شود و این یعنی جنایت در حق حیات هنری او.

ایلنا: روح‌الله جعفری(سرپرست گروه تئاتر گیتی و کارگردان نمایش "چجوری ممکنه یه پرنده باشم؟") طی یادداشتی به صحبت‌های روز گذشته قادر آشنا(مدیرکل مرکزهنرهای نمایشی) واکنش نشان داد. او در یادداشت خود به طرح سوال‌هایی پرداخته و به تندی به نقد سیاست‌های مرکز هنرهای نمایشی پرداخته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جعفری در بخشی از یادداشت خود آورده است: مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی همچون مدیران بالادستی و چون رأس هرم قدرت دولت‌های نهم و دهم، با پاک کردن صورت مسأله تصور می‌کند اگر مشکلات، نارضایتی‌ها و ناعدالتی‌های موجود در عرصه هنر را نادیده بگیرد و بر آن‌ها خاک فراموشی ریخته و شرایط کنونی را آرام و مدیریت شده نشان دهد، مدیری توانمند است. دریغ که ایشان نیز مانند سلف خویش لحظه‌ای درنگ نمی‌کند که هستند افرادی که به شیوه‌ی مدیریتی دولتی او و مدیران پیش از او معترض هستند.
۱- آقای مدیرکل، شما که دانستن را حق مردم می‌دانید، چرا فراموش می‌کنید که دادن حق هنرمندان از بزرگترین وظایف شما است؟
۲- آقای مدیرکل، این هنرمند نیست که باید به اعمال خویش در این سال‌ها شک کند، چراکه این عزیزان از دار و ندار دنیا چیزی عایدشان نشده که بخواهند از حصار شک و تردید، گذر نمایند بلکه این مدیران هستند که باید به تصمیمات خود که طیف وسیعی از اهالی هنر نمایش را با کارد سلاخی قضاوت‌های نادرست خود به مسلخ برده‌اند، شک کنند.
۳- در جوابیه خود درباره مصاحبه مطبوعاتی اینجانب (مورخ ۲۲/۵/۱۳۹۲)، گفته‌اید هیچ خطایی در رابطه با ندادن سالن نمایش در وقت مقرر (سالن چهارسو مجموعه تئاترشهر- بهمن و اسفند ۱۳۹۲) نداشته‌اید. گویا فراموش کرده‌اید که مدیر وقت تئاترشهر، کتباً تاریخ اجرای نمایش «من چه جوری ممکنه یه پرنده باشم؟» را مصوب و مکتوب کرده بود و شما و مدیر فعلی مجموعه تئاترشهر آن را نقض کردید و حال می‌گویید از قضایا بی‌اطلاع هستید.
۴- آقای مدیرکل، فراموش نکنید که حیات مدیریتی مدیران وابستگی تام به وجود هنرمندان دارد. اگر آن‌ها نباشند، مدیران جایی از اعراب نخواهند داشت. آیا اگر بعداز چندین و چند بار تغییر زمان اجرای یک نمایش (بیش از ۵ بار)، اگر هنرمندی اعتراض کرد، نباید پاسخ روشنی به او داد؟
۵- آقای مدیرکل، وقتی امکان نفس کشیدن هنری از یک هنرمند به هر طریقی و با هر نیّتی گرفته شود، به معنای کشتن او تلقی می‌شود و این یعنی جنایت در حق حیات هنری او. آیا ندادن زمان، فضا و امکانات هنری به یک هنرمند و سر دواندن او و هنرمند را در یک دور باطل قرار دادن، تا رسیدن به مرحله یأس و ناامیدی، چیزی جز ممنوع الکاری او در میان ارباب و اصحاب خرد، تفسیر و تلقی نمی‌شود؟ این راه که اصرار به رفتن آن دارید جز تیشه به دست گرفتن و بر بدنه و ریشه نحیف و رنجور تئاتر این مُلک، ضربه زدن تلقی دیگری ندارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز