خبرگزاری کار ایران

یادداشت بهزاد صدیقی به بهانه درگذشت محمود استاد محمد؛

بیاییم حضور او را به درک و تماشا بنشینیم

asdasd
کد خبر : ۹۲۱۷۱

حال بیاییم با خود عهدی ببندیم که ازبزرگ مرد نمایش‌نامه نویسی این دیارمان درس از خود گذشتن درصحنه را بیاموزیم و درام این ملک را همانند او پاسبان باشیم.

ایلنا: یادداشت بهزاد صدیقی نمایش‌نامه نویس، مدرس و پژوهشگرتئاتر در پی درگذشت محمود استاد محمد.
به گزارش خبنگار ایلنا، صدیقی در یادداشت خود آورده است: چگونه می‌توان سخن گفت هنگام که محمود استادمحمدمان دیگر در کنارمان نیست؟ مردی از تبار صحنه و نمایش‌نامه که با بودن و هستن خویش، نمایش‌نامه نویسی ما را به بلندا برد؛ کسی که عاشقانه و بی دریغانه برای اعتلای نمایش‌نامه نویسی ما از دیروز تا امروز می‌کوشید و هربار با نوشتن و گفتن، صحنه‌ی تئاتر سرزمین مان را جانی دوباره می‌داد.

وی در ادامه می‌نویسد: او با نوشتن، واژه‌ها را به رقص وامی داشت تا جاودانه‌گی را معنای دوباره‌ای ببخشد و همیشه و همه وقت، حرمت قلم را پاسدار باشد. او کسی است که تنها در برابر عشق و امید و آگاهی و آزادی سر تعظیم فرود می‌آورد و از آن‌ها که تظاهر را می‌ستودند و امیدهای واهی را به ارمغان می‌آوردند، احساسی ناخوش پیدامی کرد. به راستی استاد محمد از سلاله‌ی کسانی است که همواره صداقت و شرافت در متن و بطن قلم و حیاتشان جاری است و انسانیت و جسارت و امیدواری در لحظه لحظه‌های حضورشان در هنر این سرزمین باقی است.

صدیقی در انتهای یادداشت خود می‌نویسد: او اگر چه هرگز از مرگ نهراسید اما بی‌تاب نوشتن و زندگی بود و هر لحظه می‌کوشید تا از حضور، تفسیر جدیدی پیش روی مان بازکند. دریغا که استاد از میان مان کوچیده است و دیگر رخ خنده گونش را نمی‌بینیم و کلام گرم و شیرین و شیوایش را نمی‌شنویم، اما باور داریم که او با آثارش معنای دیگری به ابدیت خواهد داد. حال بیاییم با خود عهدی ببندیم که ازبزرگ مرد نمایش‌نامه نویسی این دیارمان درس از خود گذشتن درصحنه را بیاموزیم و درام این ملک را همانند او پاسبان باشیم و هماره و همیشه، شجاعانه پرچم درام نویسی را در این سرا به اهتزاز درآوریم. بیاییم حضور او را به درک و تماشا بنشینیم.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز