خبرگزاری کار ایران

آرش دادگر مدرس دانشگاه و کارگردان نمایش:

امیدوارم مدیریت فرهنگی بر تئاترشهر حاکم شود

asdasd
کد خبر : ۹۰۴۳۶

امروز آنچه برای مدیریت جدید باقی مانده ساختمانی است که با گذشت چهل سال از عمر بنا دیگر فرسوده شده و از لحاظ بهداشتی، حفظ امنیت جانی تماشاگران و فناوری مشکل دارد که گریبان مدیریت را خواهد گرفت.

ایلنا: آرش دادگر مدرس و کارگردان نمایش که سال گذشته با اجرای نمایش "طوفان" میهمان تئاترشهر بود، ضمن ابراز امیدواری برای اداره فرهنگی‌تر مجموعه زیر نظر اتابک نادری که خود فردی از خانواده هنرمندان تئاتر محسوب می‌شود. داشتن استقلال رای در تصمیم‌گیری‌ها را از ویژگی‌های مهم برای مدیریت موفق دانست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، دادگر با تاکید بر وجود این ویژگی در حوزه مدیریتی مجموعه‌ها به خصوص مراکز فرهنگی همچون تئاترشهر، گفت: نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشیم این است که چه مدیریت قبلی و چه مدیریت جدید مجموعه تئاترشهر با مشکلاتی مواجه هستند که دائمی است. آنچه مشخص است این مجموعه برای یک سالن ساخته شده و به قول یک کارشناس معماری، هرجا را کندیم مشکلات بنا را برطرف کنیم تبدیل به به یک سالن نمایش شد. تمام این‌ها هم تمهید مدیران قبلی بود که برای پاسخگویی به حجم بالای نیازها مد نظر قرار گرفت. در این بین سالنی مانند سایه هیچگاه نتوانست امکانات متناسب با یک سالن را در اختیار کاربران بگذارد و امکانات موجود آن‌ هم متناسب با افزایش نیازها بارور نشد.

وی ادامه داد: امروز آنچه برای مدیریت جدید باقی مانده ساختمانی است که با گذشت چهل سال از عمر بنا دیگر فرسوده شده و از لحاظ بهداشتی، حفظ امنیت جانی مراجعان و فناوری مشکل دارد که گریبان مدیریت را خواهد گرفت. تعداد کارکنان بخش‌های مختلف تناسبی با حجم کار و تماشاگران ندارد و بودجه مشخصی برای مدیریت نیروی انسانی و زیرسازی بنا در اختیار مدیر نیست.

دادگر ضمن ابراز امیدواری از سامان گرفتن بهتر امور با مدیریت جدید اظهار کرد: خوشبختانه آقای نادری مدیریت و درایت خود را در تالار سنگلج و هنر نشان داده و امیدوارم بتواند بر مشکلات موجود در مجموعه تئاترشهر هم فائق بیاید، بیش از هرچیز امیدوارم مدیریت فرهنگی بر مجموعه حاکم شود.

این کارگردان و مدرس دانشگاه همچنین به مسئله اجراها در مجموعه نیز اشاره کرد و گفت: اجرای عمومی آثار یکی از نکاتی است که دست مدیریت را برای برنامه ریزی خواهد بست، به این دلیل که نهادهای دیگری هم در این امر دخالت می‌کنند که اگر شرایطی به وجود بیاید که مدیریت بتواند تصمیم‌گیری مستقلی در این زمینه داشته باشد برنامه‌ریزی بهتری را شاهد خواهیم بود و ما در این صورت می‌توانیم انتظار تاثیرگذاری بیشتری از اتابک نادری به عنوان مدیریت تئاترشهر داشته باشیم.

کارگردان نمایش "طوفان" تصریح کرد: تئاترشهر مهمترین محل تئاتری در ایران محسوب می‌شود و به همین علت توجه اکثر نیروها برای اجرا معطوف به این محل است. با اینکه می‌دانم آقای موسوی هم با کمبودهایی مواجه بود اما برای اداره مجموعه‌ای با این حجم از تقاضای اجرا به برش بالایی نیاز داریم که درنهایت باید بابت زحمت‌های ایشان هم تشکر کنیم.

وی با اشاره به مسائل مطرح شده در گذشته اضافه کرد: ما به عنوان مدیر یا می‌توانیم مجموعه زیر نظر خود را اداره و مدیریت صحیح کنیم یا نمی‌توانی، پس اینکه بخواهیم مسائل را سیاسی کنیم و عذر و بهانه‌های این شکلی بیاوریم اصلا کار درستی نیست.

دادگر در پایان با تاکید بر اینکه امیدوارم مدیریت فرهنگی در مجموعه تئاترشهر در دستور کار قرار بگیرد بیان کرد: در تمام دورانی فعالیت هنری خود در حوزه تئاتر، حسین پاکدل را بهترین مدیر این مجموعه می‌دانم، به این دلیل که با وجود تمام کمبودها و مسائلی که خارج از حیطه مدیریتی به او تحمیل می‌شد استقلال رای خود را حفظ می‌کرد و اجازه نمی‌داد این مسائل به سادگی برنامه‌ریزی‌های او را دچار خدشه کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز