خبرگزاری کار ایران

بیانیه مسئولان تالار مولوی پی‌رو تعطیلی موقت این سالن:

تعطیلی بهانه نیست

asdasd
کد خبر : ۸۹۶۷۹

نقص‌های پیش آمده تا آنجا پیش رفته که بخش عمده‌ای از نور سالن را در خاموشی فروبرده و غیرقابل استفاده کرده است. ممکن است این مخاطرات موجب حریق در زمان اجرا‌ها و ایجاد صدمات جانی جبران‌ناپذیر برای هنرمندان و مخاطبان و لطمات مالی برای تالار باشد.

ایلنا: پیرو انتقاد رسانه‌ها از تعطیلی و عدم فعالیت سالن‌های نمایش مجموعه مولوی، مسئولان این مجموعه برای توضیح مسائل پیش آمده بیانیه‌ای منتشر کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی مرکز تئا‌تر مولوی، در متن این بیانیه که برای رسانه‌ها ارسال شد، آمده است: تالار مولوی پس از بازگشایی مجدد در سال ۸۹ تا به امروز کوشیده است فرصت نمایشگری را، بیش از پیش، به جوانان کوشا و هنرمند و دانشجویان خوش فکر و عملِ تئا‌تر ایران بدهد و در این مسیر، به ویژه، در سال گذشته حضور آثار درخشان همین جوانان به این تالار و تئا‌تر ایران هوایی تازه و رونقی زیبا بخشید، و این امر را بسیاری در زبان و قلمشان گواهی دادند. بیش از ۳۴ نمایش در سال گذشته به صحنه آمد و حاصل آن به تماشا نشستن بیش از سی هزار نفر تماشاگر در سال گذشته در تالار مولوی بوده است. اغلب کسانی که با تئا‌تر نسبتی دارند، چه هنرمندان و چه تماشاکران گرامی، واقفند که این تالار تمامی تلاش خود را برای خدمت‌رسانی انجام می‌دهد، اما همواره خواهان ارائة کیفیت بهتردر ارائة این خدمات بوده است.

در ادامه این بیانیه اشاره می‌کند: این تالار با کسری‌های مالی، کاستی‌های امکانات فنی و با کمبود نیروی انسانی ساخته و تا به حال به فعالیت خود ادامه داده است، چنانکه در این ایام این تالار به خانة امید جوانان و دانشجویان عزیز تبدیل شده است؛ اما اکنون این تالار باسابقه و مهم تئا‌تر ایران با معضلاتی رو به رو است که نمی‌توان به سادگی از آن‌ها گذشت. فقدان امکان کافی در تعمیر و بهسازی سیستم برق و نور این تماشاخانه که در این سه سالة اخیر با تمام توان خود کار کرده است و مشکلاتی که به نوع سامانه برقی که در این تالار تعبیه شده مرتبط است رفته رفته خود را آشکار کرده و علیرغم تلاش برای تداوم فعالیت و جلو گیری از وقفه در برنامه‌های تالار به گواهی کار‌شناسان فنی دانشگاه ادامة فعالیت تالار اصلی غیرممکن کرده است.

در بخش دیگر این بیانیه آمده است: متأسفانه خبری به طرزی ناروشن منتشر شد که مشکلات فنی سالن را به دلیل مضحک موش جویدگی کابل برق (!) تقلیل داده و باید به روشنی و برای تنویر افکار عمومی ذکر کنیم که مشکل فنی سالن تنها به این امر محدود نیست. درهم تنیدگی و نقص در کابل‌های انتقال برق به پرژکتورهای سالن، نقص عمده در تابلوی برق اتاق نور، جایگاه نامناسب دیمر و چند مورد فنی دیگر باعث شده که چندین مرتبه اجرا‌ها در حین انجام با اختلال رو به رو شوند و گاهی خطر برق گرفتگی و آسیب جدی به کاربران سیستم پیش بیاید و گفتنی است که نقص‌های پیش آمده تا به آنجا پیش رفته که بخش عمده‌ای از نور سالن را در خاموشی فرو برده و غیرقابل استفاده کرده است. ضمن اینکه این مخاطرات همواره ممکن بوده است موجب حریق در زمان اجرا‌ها و ایجاد صدمات جانی جبران ناپذیری برای هنرمندان و مخاطبان و لطمات مالی برای خود تالار باشد. با توجه به فقدان سیستم هشدار و اعلام حریق در این سالن می‌توان تصور کرد که عواقب بی‌توجهی به این امر چه می‌تواند باشد و بی‌شک هیچ عقل سلیمی گواهی نخواهد داد که با این اوصاف، پیش از یک اصلاح و تعمیر اساسی، به اجرا در این مکان ادامه داد.
علاوه بر این تالار مولوی از امکان تهویة هوا و سیستم مناسب سرمایش و گرمایش سالن بی‌بهره است و در بازسازی‌های چندبارة کل ساختمانی که تالار در آن قرار دارد این تأسیسات از میان رفته و تنها به نصب چند کولر گازی برای سرمایش اکتفا شده است. کولر‌های گازی سالن‌ها علاوه بر ایجاد مزاحمت برای اجرا‌ها، جز باد گرم چیزی عاید تماشاگران نمی‌کند و این نه در شأن تالار و نه هنرمندان و تماشاگران گرامی آن است و تجربه نشان داده که در اجرا‌های پر تماشاگر، به ویژه در فصل تابستان، حضور طولانی در سالن را برای تماشاگران و گروه اجرایی بسیار دشوار و‌گاه تحمل ناپذیر می‌کند. صندلی‌های نا‌مناسب، اتاق‌های گریم نا‌مطلوب و نقص‌های کیفی دیگری وجود دارد که همواره که توسط مسئولان این سالن، هم به مدیران ذیربط و هم به افکار عمومی، اعلام شده تا شاید راهی و چاره‌ای برای برطرف کردن آن پیدا شود. و در خود اظهاری انتقادی مسائل موجود، بار‌ها اعلام شده است که بی‌توجهی به این مشکلاتِ بعضا کوچک والبته انباشته شدن آن‌ها، درنهایت به نا‌کارآمدی و تعلیق فعالیت‌های این سالنِ درخشان، که علیرغم حضور در دانشگاه تهران به تئا‌تر عمومی ایران خدمت می‌کند، بینجامد.

بیانیه مسئولان تالار مولوی در پایان تاکید می‌کند: تالار مولوی ضمن گزارش این مشکلات به مقامات مسئول و پیگیری آن در انتطار توجه و تأمین اعتبار لازم برای بهسازی و تعمیر امکانات فنی سالن است و به محض فراهم شدن آن در اسرع وقت تعمیرات را انجام داده و به فعالیت خود با تمام توان و با کیفیتی بهتر ادامه خواهد داد و نمایش‌های در نوبت اجرا و نمایش‌های برگزیده از درخواست‌های فراوان اجرا در تالار مولوی را در پیشگاه تماشاگران فرهیختة این تالار به صحنه خواهد آورد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز