خبرگزاری کار ایران

کارگردان نمایش «من از سگ بودنم چیزهای جدیدی فهمیده بودم»:

شیوه اجرایی بر اکسپرسیونیزم و سورئالیسم استوار است

asdasd
کد خبر : ۸۸۸۶۶

نمایش «من از سگ بودنم چیزهای جدیدی فهمیده بودم» براساس دو داستان "سگ ولگرد" و "سه قطره خون" به قلم صادق هدایت نوشته شده و به نوعی می‌توان گفت شکل دراماتیک کار اپیک است.

ایلنا: اجرای نمایش «من از سگ بودنم چیزهای جدیدی فهمیده بودم» نوشته و کارگردانی فرزاد امینی از فردا یکشنبه (23 تیرماه) ساعت 18 در سالن انتظامی مجموعه خانه هنرمندان ایران آغاز می‌شود و تا 18مرداد روی صحنه خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا،‌ امینی در ارتباط با شکل‌گیری نمایش‌نامه اثر و شیوه‌ای اجرایی که برای نمایش خود در نظر گرفته است، گفت: این کار بر اساس دو داستان "سگ ولگرد" و "سه قطره خون" به قلم صادق هدایت نوشته شده و به نوعی می‌توان گفت شکل دراماتیک کار اپیک است و فضای کار در سبک اجرایی و زیبایی‌شناسی به اکسپرسیونیزم و سورئالیزم نزدیک می‌شود.

وی ادامه داد: اما به‌رغم نزدیک بودن به دو شیوه‌ای که عنوان شد اثر در بستری واقعی و اجتماعی شکل می‌گیرد و احساس واقعی در کار موجود است. اما آنجا که به کارکتر "پات" یعنی همان شخصیت سگ در داستان "سگ ولگرد" صادق هدایت می‌رسیم برای نشان دادن فضای ذهنی او رفتار فیزیکی و بیان بازیگران به سمت اکسپرسیون و سورئال شدن می‌رود. سعی نکردیم سگ داستان را دقیقا بازسازی کنیم بلکه اکسپرسیون عواطف او با شکل‌سازی در بدن و صداها اجرا می‌شود.

این هنرمند ضمن اشاره به اینکه متن نمایش سال 84 نوشته شده توضیح داد: نوشتن متن حدود 7ماه طول کشید و تا امروز دو مرتبه بازنویسی شده است همان دوران در جشنواره دانشگاهی شرکت کردیم و نمایش را در سالن مهر حوزه هنری روی صحنه بردیم که کار در هر دو اجرا با استقبال مخاطبان مواجه بود و کاندید دریافت جایزه بهترین موسیقی جشنواره شد.

وی با شاره به دیگر آثاری که تا به امروز کارگردانی کرده است از علاقه برای اجرای نمایش مکبث گفت و اظهار داشت: نمایش "پرواز" را براساس پادشاه و کنیزک مولوی اجرا کردم. سال 86 نمایش "منشاء تمام نابود کننده‌هایت یک چیز بیشتر نیست" را در قالب جشنواره تئاتر ماه و سپس "مکبث" را سال 89 در جشنواره تئاتر دانشگاهی روی صحنه بردم که کاندید دریافت بهترین کارگردانی شد و باید عنوان کنم بسیار علاقه دارم برای نمایش بعدی این اثر را روی صحنه ببرم.

امینی که سرمایه‌گذاری برای تولید نمایش "من از سگ بودنم چیزهای جدیدی فهمیده بودم" را شخصا برعهده داشته در پایان گفت: از سال 84 منتظر هستم تا امکان اجرای صحنه‌ای این اثر فراهم شود، در همین ارتباط باید از خانم نازیلا نوری‌شاد مسئول سالن استاد انتظامی خانه هنرمندان ایران تشکر کنم که کمک زیادی برای فراهم شدن امکان اجرا فراهم کرد. با توجه به شیوه مورد نظر ما سالن بلک باکس استاد انتظامی برای این اجرا مناسب است.

در این اثر نمایشی مهدی دوستی، مریم رها، مریم صائب، الناز طهماسبی، آیدا توتونچی، فرزاد امینی به عنوان بازیگر و مهدی امینی (آهنگساز)، نوشین آتشگاهی (طراح لباس)، نگین ساعد (طراح صحنه)، مرتضی اسدی (دستیار کارگردان) و آیلا تنهایی به عنوان (منشی صحنه) فرزاد امینی را در اجرای این نمایش یاری می‌کنند.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز