خبرگزاری کار ایران

مدیر امور استان‌های اداره کل هنرهای نمایشی خبر داد:

سی‌وسومین انجمن هنرهای نمایشی کشور در قشم افتتاح شد

asdasd
کد خبر : ۸۷۵۶۹

وحید لک: درنظر داریم برنامه‌ها به گونه‌ای پیش ببریم که قبل از فرا رسیدن ماه محرم جشنواره مناطق را برگزار کنیم تا برگزیدگان به جشنواره بین‌المللی تئاترفجر معرفی شوند.

ایلنا: مدیر اموراستانهای اداره کل هنرهای نمایشی از افتتاح سی‌وسومین انجمن هنرهای نمایشی کشور در شهرستان قشم خبر داد.
به گزارش خبرنگار ایلنا، لک ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: مسئول این انجمن رسما و طی مراسمی با حکم آقای ابراهیم گله‌دارزاده منصوب و از این پس آقای پاروکش در این سمت مشغول به فعالیت خواهد شد. در ادامه نیز نشستی با حضور مسئولان اداره ارشاد استان برگزار و طی آن درخواست‌های رسیده برای تشکیل دیگر انجمن‌های نمایشی مورد بررسی قرار گرفت که امیدوارم به زودی شاهد تشکیل انجمن هنرهای نمایش شهر قدس باشیم.
وی سپس با بیان اینکه بیشترین فعالیت نمایشی شهرستان قشم بر اجرای آثار عروسکی، کودک و نوجوان و نمایش‌های آیینی سنتی اختصاص داشته عنوان کرد: البته قشم طی دوسال گذشته به عنوان میزبان جشنواره منطقه تئاتر کشور در سال‌های 90 و 91 محسوب می‌شده اما با تشکیل انجمن هنرهای نمایشی طی برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته این شهر نیز برای حضور در جشنواره استانی آماده می‌شود.
مدیر امور استان‌های مرکزهنرهای نمایشی همچنین ضمن اعلام صدور فراخوان عضوگیری و تشکیل انجمن هنرهای نمایشی شهرستان قدس اظهار کرد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی درنظر دارد با تشکیل این انجمن عضوگیری کند که طبق آخرین اطلاعات رسیده این کار تا آخر هفته به پایان می‌رسد و افراد متقاضی‌ می‌توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر به سایت اینترنتی و محل اداره ارشاد شهرستان رجوع کنند.
وی توضیح داد: طبق آخرین اطلاعاتی که دارم حضور در بخش‌های بازیگری، کارگردانی، نمایش‌نامه نویسی و طراحی صحنه ازجمله بخش‌هایی است که عضو می‌پذیرد و حضور در جشنواره‌های معتبر داخلی و خارجی همچنین حضور در مراکز مرتبط با هنر نمایش به همراه ارائه مقالات تخصصی ازجمله مواردی است که موجب خواهد شد عضویت افراد راحت‌تر و با اولویت پذیرفته شود.
لک همچنین از برگزاری نشست‌های تخصصی در استان چهارمحال و بختیاری خبر داد و گفت: طی این نشست که با حضور هنرمندان جوان استان همراه بود عرصه نمایش استان و مشکلات و مسائل پیش‌ روی خلق آثار نمایشی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و این افراد دغدغه‌های خود را به مسئولان انتقال دادند که ارتقاء‌ سطح فکری و بالا بردن مشارکت هنرمندان در برطرف شدن موانع هدف مورد نظر از برگزاری این نشست بود.
وی همچنین به برگزاری کارگاه‌های آموزشی طی اردیبهشت تئاتر ایران در شهرستان‌های مختلف کشور اشاره کرد و اظهار داشت: طی این ماه برای دور روز اساتیدی به استان‌ها اعزام شدند که این برنامه‌ریزی برای استان‌ها را ادامه خواهیم داد و درحال تدوین شیوه‌نامه‌ای برای آموزش تئاتر در استان‌های کشور هستیم که باتوجه به تجربه کسب شده و متناسب با نیازهای هر استان در سال 92 اجرایی می‌شود.
مدیر امور استان‌های مرکزهنرهای نمایشی در پایان با بیان اینکه شهرستان‌ها و استان‌های کشور برای حضور در جشنواره منطقه‌ای آماده می‌شوند، گفت: استان‌های کردستان، کرمانشاه، کهکیلویه و بویراحمد، البرز و خراسان رضوی در تدارک اعلام برنامه‌های خود برای حضور در جشنواره تئاتر استامی هستند و بعد از آن نیز درنظر داریم برنامه‌ها به گونه‌ای پیش برود که قبل از فرا رسیدن ماه محرم جشنواره مناطق را برگزار کنیم تا برگزیدگان به جشنواره بین‌المللی تئاترفجر معرفی شوند.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز