خبرگزاری کار ایران

در بازار تئاتر کودک و نوجوان؛

عروسک‌های نمایشی با تخفیف ثبت می‌شود

کد خبر : ۸۲۳۶۱

سعی داریم در غرفه شورا، مجموعه‌ای از عروسک‌های نمایشی و غیر نمایشی را که ثبت شده‌ و گواهینامه گرفتند در معرض دید بگذاریم تا افراد مراجعه کنننده، عروسک‌ها را تماشا کنند و با تکنیک و شیوه‌های مختلف افراد حقیقی و شرکت‌ها، که تعدادی از عروسک‌ها را تولید کردند آشنا شوند.

ایلنا: محمدحسین فرجو، دبیرشورای نظارت بر اسباب بازی، از ثبت عروسک‌های نمایشی با ۲۵درصد تخفیف در بازار تئا‌تر کودک و نوجوان خبر داد.
به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، فرجو یکی از وظایف اصلی شورای نظارت بر اسباب بازی را ثبت طرح‌های اسباب بازی در سطح ملی دانست و افزود: از مهر سال ۱۳۸۱ تاکنون حدود ۱۵۰۰ طرح در شورا ثبت شده است.
وی درباره مراحلی که باید در این شورا طی شود تا اثری به ثبت برسد، توضیح داد: طراحان اسباب بازی به ویژه عروسکی با مراجعه به دبیرخانه شورا و تشکیل پرونده، آثاری را که طراحی کرده‌اند را به ثبت می‌رسانند. وقتی طرح به ثبت رسید توزیع می‌شود و برای فروش از هولوگرام شورای نظارت بر اسباب بازی استفاده خواهد شد و اگر شماره آن به پایانه سامانه پیام کوتاه ارسال شود شناسنامه عروسک و اسباب بازی در اختیار متقاضی قرار می‌گیرد.
فرجو ادامه داد: تخفیف ۲۵ درصدی ثبت عروسک در بازار تئا‌تر کودک و نوجوان یکی از اقدامات موثر شوراست که پس از موافقت سیدصادق رضایی، رییس شورا و مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای طراحان اسباب بازی در نظر گرفته شده است. در بازار، این تخفیف در اختیار طراحان قرار می‌گیرد و در کمترین زمان، کارهای مربوط به تشکیل پرونده و صدور گواهینامه انجام شود.
این مسئول تصریح کرد: در سایت دبیرخانه شورای نظارت، دفترچه ثبت اسباب بازی موجود است و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سایت، اطلاعات مورد نیاز را مطالعه کنند. همچنین طراحان می‌توانند مراحل پرکردن فرم و تشکیل پرونده - که در سایت ارایه شده - را برای تهیه مدارک مطالعه کنند تا در بازار با آمادگی کامل از این فرصت بهره ببرند.
دبیر شورای نظارت بر اسباب بازی از حضور این مجموعه در بازار تئا‌تر کودک و نوجوان گفت و اظهار داشت: سعی داریم در غرفه شورا، مجموعه‌ای از عروسک‌های نمایشی و غیر نمایشی را که ثبت شده‌ و گواهینامه گرفتند در معرض دید بگذاریم تا افراد مراجعه کنننده، عروسک‌ها را تماشا کنند و با تکنیک و شیوه‌های مختلف افراد حقیقی و شرکت‌ها، که تعدادی از عروسک‌ها را تولید کردند آشنا شوند.
وی ادامه داد: همچنین منابع مکتوب از کتاب، مقالات، مجلات و پایان‌نامه‌هایی که درباره اسباب‌بازی و سرگرمی در دبیرخانه موجود است در بازار تئا‌تر کودک و نوجوان در اختیار شرکت کنندگان قرار می‌گیرد. در سایت نیز لیست مقالات، کتاب و پایان‌نامه برای علاقه‌مندان در دسترس است.
فرجو توضیح داد: پس از نمایش منابع در بازار، علاقه‌مندان می‌توانند با هماهنگی شورای نظارت در دبیرخانه این متون را مشاهده و از آن کپی برداری کنند همچنین مرجع مورد نظر خود را شناسایی و در مکان‌های در دسترس تهیه کنند.
فرجو درباره برگزاری بازار تئا‌تر کودک و نوجوان توضیحاتی ارایه داد و اضافه کرد: بسیاری از فرصت‌ها را از دست دادیم ولی به قول معروف «ماهی را هر وقت از آب بگیری تازه» است. این فعالیت باید در سال‌های گذشته انجام می‌شد که با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته امسال برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد: با توجه به ریشه‌ای که هنر نمایش در تمدن و قومیت‌های مختلف دارد این هنر جهانی و بین‌المللی است امیدوارم در دوره‌های بعد بازار، رشد و توسعه یابد و سطح گسترده‌تری را در بر بگیرد. بازار تئا‌تر کودک و نوجوان در مبانی نظری و تکنیکی خروجی متعددی دارد. بذر این فعالیت کاشته شده و معتقدم با تلاش ۵ ساله مجموعه کانون به ویژه اسیتژ، روز به روز پربار‌تر خواهد شد و بهره‌برداری گوناگونی از آن می‌شود.
 بازار تئا‌تر کودک و نوجوان با شعار «امروز، کودکی را به تئا‌تر ببریم» از ۸ تا ۱۲ تیر ماه در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب تهران برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز