خبرگزاری کار ایران

كامران تفتی در گفتگو با ایلنا:

سند تیپ بازیگران تئاتر به قرارداد "تركمنچای" شباهت دارد

asdasd
کد خبر : ۷۴۲۵۱

تفتی: گرچه سال‌ها این جمله‌ها را گفته‌ایم و ترتیب اثری داده نشده است اما به هرحال امیدوار هستم در آینده بازنگری در این سند اتفاق بیفتد و رعایت شود.

ایلنا: كامران تفتی بازیگر نمایش «افرای ژاپنی» به كارگردانی مسعود طیبی ضمن انتقاد از قرارداد تیپ هنرمندان تئاتر از ویژگی‌های نقش خود در این نمایش گفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، این هنرمند با اشاره به نمایش‌نامه خوانی متن «گلدونه خانم» نوشته اسماعیل خلج در ارتباط با همكاری خود با طیبی اظهار كرد: این متن برگرفته از نمایش‌نامه «سه روایت از زندگی» نوشته یاسمینا رضا است كه من در آن نقش مرد خانواده‌ای را بازی می‌كنم كه نویسنده كم‌كاری است و تا حدودی از افسردگی رنج می‌برد و زندگی بی دغدغه و آرامی دارد. اما به یك‌باره و در یك روز زندگی آرام این مرد دچار مسائل و اتفاقاتی می‌شود كه تمام آرامش او را تحت تاثیر قرار می‌دهد و موجب انحلال خانواده‌اش می‌شود.

تفتی همچنین در ارتباط با ویژگی‌های نقشی كه برعهده دارد، گفت: نقشی كه در این نمایش برعهده دارم بسیار سخت است كه امیدوار هستم با تلاش و به یاری هم‌بازی‌های خوبم و حرفه‌ای در این اثر رسیدن به نقش برایم ساده‌تر شود و بتوانم از عهده كار بربیایم و اعتقاد دارم اجرای محكمی خواهیم داشت.

وی افزود: یكی از ویژگی‌های مهمی كه بازی در نقش مرد خانواده نمایش «افرای ژاپنی» دارد این است كه انرژیك، پرخاشگر و برون‌گرا نیست، فردی است كه با حضور خود سكون و سرما می‌آورد و این برخلاف روحیات شخصی خود من قرار می‌گیرد و كار را برایم سخت می‌كند.

بازیگر نمایش «نجواهای شبانه» به كارگردانی عباس غفاری ضمن اظهارنظر در رابطه با قرارداد تیپ هنرمندان تئاتر، بیان كرد: امیدوار هستم در دولت آینده نگاه بهتری به تئاتر وجود داشته باشد و متوجه باشند چه تعداد افرادی از این راه زندگی خود را اداره می‌كنند. مدیران باید توجه داشته باشند همین كه می‌توانیم عنوان كنیم در كشور تئاتر داریم بسیار افتخار آمیز است و میزان توجه باید متناسب با این افتخار باشد.

تفتی در پایان تصریح كرد: قراردادی كه امروز به عنوان سند تیپ بازیگران تئاتر امضا می‌كنیم بسیار توهین آمیز است و بیشتر به قراداد تركمنچای شباهت دارد، گرچه سال‌ها این جمله‌ها را گفته‌ایم و ترتیب اثری داده نشده است اما به هرحال امیدوار هستم در آینده بازنگری در این سند اتفاق بیفتد و رعایت شود. همچنین امیدوارم دل‌هایمان را بزرگ و دریایی كنیم و روزی فرابرسد كه از پیشرفت‌های یكدیگر خوشحال باشیم نگوییم ای بابا فلانی چقدر فعال است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز