خبرگزاری کار ایران

واكنش تلویحی سعید اسدی به بیانیه مركزهنرهای نمایشی؛

دیگر پی‌گیر دریافت حمایت از مركز نیستم

asdasd
کد خبر : ۷۳۳۳۵

مبالغی كه مركز در بیانیه خود مطرح كرده است اگر پرداخت شده باشد هم برای حمایت از نمایش‌های اجرا شده توسط گروه‌ها اختصاص یافته و چیزی برای بهینه‌سازی سالن و خدمات‌دهی بهتر به تماشاگران در اختیار ما گذاشته نشد.

ایلنا: سعید اسدی مدیر تالار مولوی ضمن اعلام برنامه‌های این مجموعه در واكنشی تلویحی به بیانیه مركزهنرهای نمایشی اظهار كرد: اگر حمایتی اتفاق افتاده باشد از آثار بوده و این نهاد كمكی برای خدمت‌رسانی مناسب‌تر در اختیار مولوی نگذاشته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اسدی با بیان اینكه بازبینی آثار نمایشی برای مهیا شدن امكان اجرای صحنه‌ای آن‌ها از هفته آینده شروع می‌شود، گفت: طراحی و برطرف كردن مسائل فنی سایت اینترنتی تالار مولوی نیز مراحلی پایانی خود را پشت سر می‌گذارد و تلاش می‌كنیم هفته نخست خردادماه از آن رونمایی شود.

مدیر مجموعه مولوی همچنین در رابطه با آثار شركت كننده در شانزدهمین جشنواره تئاتر دانشگاهی ایران و انتخاب نمایش‌های برگزیده برای اجرا در تالار مولوی اظهار كرد: شیوه ما طبق روال سال گذشته خواهد بود و از میان آثار حاضر در جشنواره تعدادی را برای اجرا انتخاب می‌كنیم كه توسط شورای هنری مولوی انجام می‌شود و تعدادی هم در قالب امرداد مولوی به صحنه می‌رود.

وی ادامه داد: از تمام متقاضیان اجرا در مولوی هم خواستیم كه به شیوه جدید و ارائه درخواست به سایت اینترنتی مجموعه اقدام كنند. اما برای شروع كار با توجه به اینكه برنامه‌های سال 92 را از سال گذشته مشخص كرده بودیم موارد را پی‌گیری می‌كنیم اما به طور كل درخواست‌ها زیاد است و هر مرتبه كه اعلام كنیم تقاضا‌ها را بررسی می‌كنیم حدود 200 درخواست به مولوی فرستاده می‌شود.

این مدرس دانشگاه با تاكید بر اینكه در تلاش هستیم برنامه‌های این مجموعه را تا پایان سال مشخص كنیم، بیان كرد: نه تنها تلاش خواهیم كرد جدول برنامه‌ها تا پایان سال تعیین شود، بلكه انتظار داریم برنامه نیمه‌های این مجموعه برای نیمه نخست سال 93 را نیز مشخص كنیم.

اسدی همچنین ضمن اشاره به بیانیه منتشر شده توسط مركزهنرهای نمایشی برای حمایت از تالار مولوی در پاسخ به این سوال كه آیا قول مركز برای پرداخت مبلغ تفاهم‌نامه مشترك میان مركز و تالار مولوی محقق شد یا خیر اظهار كرد: باتوجه به بیانه‌ای كه مركز منتشر كرد باید مسائل و انتظارات را پایان‌ یافته تلقی كرد و من شخصا دیگر انتظاری برای دریافت حمایت از مركز نخواهم داشت.

وی ادامه داد: طبق تفاهم‌نامه مركزهنرهای نمایشی باید 100میلیون تومان به مولوی پرداخت می‌كرد كه به نظرم با انتشار بیانیه و مواردی كه در آن ذكر شده بود نباید انتظار به دریافت این حمایت هم داشته باشیم و من به عنوان مدیر سالن مولوی دیگر پی‌گیر این قضیه نخواهم بود.

این مدیر همچنین تصیح كرد: دانشگاه تهران تا آنجا كه در توان داشت به مولوی كمك كرده است اما انتظار این است نهادهای فرهنگی كشور از مجموعه فرهنگی مانند مولوی حمایت و كمك كنند. دانشگاه تهران هیچگاه این سالن را رها نكرده و رها نخواهد كرد اما آنچه مدنظر ما قرار داشت دریافت حمایت و فراهم كردن شرایط بود كه بتوانیم خدمات شایسته و درخور به مخاطبان خود بدهیم.

مدیر تالار مولوی با بیان اینكه تلاش می‌كنیم مولوی با برنامه‌های متنوع بتواند روی پای خود بایستد، گفت: در این میان به دریافت كمك‌ و پشتیبانی دانشگاه تهران امیدوار هستیم اما امید اصلی ما خود دانشگاهیان و دانشجویان هستند كه بتوانیم به كمك یكدیگر برنامه‌های فرهنگی درنظر بگیریم كه علاوه بر جذب حامی مالی منجر به راه افتادن چرخه درآمدزایی مجموعه شود.

اسدی در پایان اظهار كرد: مبالغی كه مركزهنرهای نمایشی در بیانیه خود عنوان كرده است اگر پرداخت شده باشد هم به نمایش‌های اجرا شده توسط گروه‌ها اختصاص یافته كه از اداره كل هنرهای نمایشی برای این حمایت كمال تشكر را داریم اما چیزی برای بهینه‌سازی سالن و برطرف كردن مشكلات فنی از سوی مركز در اختیار ما گذاشته نشده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز