خبرگزاری کار ایران

اخبار شانزدهمین جشنواره تئاتر دانشگاهی؛

چراغ تالار مولوی به بهانه جشنواره روشن شد

کد خبر : ۶۹۲۳۳

شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران در بخش های صحنه ای، خیابانی، کارگاه های آموزشی، مسابقه پوستر و عکس، نمایش‌های رادیویی، نمایشنامه خوانی و تله تئاتر تا 21 اردیبهشت ادامه دارد.

ایلنا: سومین روز برگزاری جشنواره تئاتر دانشگاهی با تعیین اعضای هئیت داوران بخش مسابقه تئاتر دانشجویان غیر تئاتری و اخبار افتتاح نمایشگاه عکس تئاتر همراه بود.

به گزارش ایلنا به نقل از ستاد خبری شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران، کاظم بلوچی، امیرحسین حریری و فریبرز قربانزاده به عنوان هیات داوران بخش مسابقه تئاتر صحنه‌ای دانشجویان سایر رشته‌ها معرفی شدند.

این هیات قرار است در ایام برگزاری جشنواره 10 نمایش از دانشگاه های علوم اقتصاد تهران، پیام نور کرج، علامه طباطبایی، علم و صنعت، تهران مرکز، غیر انتفاعی ارشاد، دانشگاه تهران، اراک، سبزوار، سوره، علمی کاربردی 48 و گرگان را داوری کند.

کاظم بلوچی، متولد 1335 و از جمله بازیگران شناخته شده تئاتر، سینما و رادیو است که در زمینه نویسندگی و کارگردانی نیز آثار متعددی را خلق کرده است. وی در نمایش های ریچارد دوم، تاجر ونیزی، ژولیوس سزار، داستان های نا تمام و.... ایفای نقش کرده است.

امیرحسین حریری کارگردان تئاتر و دبیر سیزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران است. وی در حال حاضر معاون هنری تماشاخانه ایرانشهر است.

فریبرز قربانزاده، طراح صحنه و لباس، نزدیک به 20 اثر نمایشی را طراحی کرده و تا کنون دو جایزه طراحی صحنه جشنواره تئاتر فجر و تئاتر ماه را نیز بدست اورده است.

شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران از 14 تا 21 اردیبهشت ماه با دبیری علی تقی زاده برگزار می شود.

سالن های مملو از تماشاگر و ارتباط خارق العاده در اجرای اسلوونی

 تالار مولوی در اولین اجرای خود با استقبال گسترده مخاطبان روبرو شد. دانشجویان و گروه های جوان تئاتر بیشترین تعداد تماشاگران سالن ها در این روز بودند.

تالار هنر در اولین اجرای خود بیشتر از 80 درصد ظرفیت سالن تماشاگر داشت و در اجرای دوم با تمام ظرفیت سالن میزبان تماشاگران جشنواره بود. تماشاخانه ایرانشهر و سالن های دانشگاه تهران و هنر نیز شاهد حضور تعداد زیادی از مخاطبان جشنواره بودند.

در حالی که محوطه خانه هنرمندان ایران با اجرای گرم گروه تئاتر خیابانی اسلوونی جمع کثیری از مردم را به خود جذب کرده و با ارتباط خارق العاده ای که با مخاطبان برقرار کرده بود، مشتاقان بسیاری برای اجراهای روز آینده داشت، دانشگاه سوره نیز با اجرای نمایشنامه خوانی یکی از شلوغ ترین سالن های جشنواره بود.

در اجرای نمایشنامه خوانی "تبار نیرومند" تماشاگران تا چند ردیف روی زمین نشسته بودند و حتی تعدادی از تماشاگران ایستاده به این اجرای نمایشنامه خوانی گوش دادند.

13 نمایش در بخش های مختلف اجرا می شوند

سومین روز جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران با اجرای 8 نمایش صحنه ای، 2 نمایش رادیویی، 2 نمایشنامه خوانی و یک اجرای خیابانی یکی از پرکارترین روزهای جشنواره است.

در این روز در بخش مدرسان تئاتر نمایش افسانه آرش به کارگردانی وحید نفر در نوبت های 16 و 18 تالار اصلی مولوی روی صحنه می رود.

در بخش مسابقه دانشجویان تئاتر نیز چهار نمایش به اجرا در می آیند. نمایش زندگی یعنی همین به کارگردانی مهیار جوادی ها در سالن کوچک مولوی نوبت های 19 و 20.30، نمایش همان دمی که ماه به کارگردانی فاطمه پرورده در نوبت های 16 تا 18.30 سالن استاد سمندریان، نمایش تهران – بلگراد به کارگردانی فریار حسینی در نوبت های 15 تا 17 سالن استاد صمیمی مفخم و نمایش مجرد ها به کارگردانی سهیل بابایی در نوبت های 15.30 و 17.30 تالار هنر اجرا می شوند.

در بخش مسابقه دانشجویان سایر رشته ها نیز دو نمایش اجرا می شوند. نمایش خروس به کارگردانی سارا کریمیان اقبال در نوبت های 14 و 16 سالن استاد خورشیدی و نمایش باورکنید من گره گوار سامسا هستم به کارگردانی میلاد تولیتی در نوبت های 17 و 19 خانه نمایش روی صحنه می روند.

در بخش نمایشنامه خوانی نیز سالن استاد رادی میزبان دو نمایش پنجره ای بر بادها کار محسن روشنی و نوار زرد کار امیر حسین بابایی است که در نوبت های 15.30 و 17.30 اجرا خواهند شد.

سومین روز جشنواره در بخش رادیو تئاتر با اجرا نمایش های تاریخ ابوجهل یقلوی کار شیرین سپهراد در ساعت 16 و نمایش تماشاخانه مادام لوسی کار محمد سام در ساعت 19 است. این دو رادیو تئاتر در سالن استاد انتظامی خانه هنرمندان ایران میزبان علاقه مندان خواهند بود.

نمایش صد سال تنهایی نیز که کارگردانی آن را مرسده صادقی انجام داده در این روز اولین اجرای خود را در ساختمان شماره 9 یوسف آباد پشت سر می گذارد. این اجرا با محدودیت تماشاگر تنظیم شده و در ساعت 19.30 اجرا می شود.

نمایش خیابانی هجوم (بیگانگان صورتی) از کشور اسلوونی نیز اخرین اجرای خود را در محوطه تئاتر شهر انجام میدهد.

نمایشگاه عکس تئاتر افتتاح می‌شود

نمایشگاه عکس در تماشاخانه ایرانشهر با حضور علی تقی زاده دبیر جشنواره شانزدهم در ساعت 10 صبح روز یک شنبه 15 اردیبهشت افتتاح می شود.

در نمایشگاه عکس از 110 اثر رسیده به دبیرخانه، تعداد 20 قطعه عکس تئاتر با انتخاب داور این بخش دکتر شهاب الدین عادل رونمایی می شود. منتخبی از آثار برگزیده دوره قبل جشنواره نیز در بخشی از این سالن به نمایش در می آیند.

نمایشگاه بخش پوستر جشنواره نیز که به پوستر نمایش های راه یافته به جشنواره اختصاص دارد از روز 14 اردیبهشت افتتاح شده است. این آثار با داوری قباد شیوا برترین های خود را خواهند شناخت.

برگزیدگان بخش پوستر و عکس در مراسم اختتامیه معرفی می شوند. این دو نمایشگاه تا 21 اردیبهشت برای بازدید عموم فعال است.

شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران در بخش های صحنه ای، خیابانی، کارگاه های آموزشی، مسابقه پوستر و عکس، نمایش های رادیویی، نمایشنامه خوانی و تله تئاتر تا 21 اردیبهشت ادامه دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز