خبرگزاری کار ایران

سه نمایش‌نامه به قلم سودابه فضائلی منتشر می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۸۵۰۳

نوشتن سه نمایشنامه‌ اخیر فضائلی به فاصله زمانی 45 تا 55 بازمی‌گردد و به گفته فضائلی از نظر سبكی نزدكی زیادی با آثار مدرن روزگار خود دارد كه برای درك سبك آن‌ها باید به جریانات ادبی آن دوره مانند تشكیل حلقه شعر دیگر و...توجه شود.

ایلنا: سه نمایش‌نامه به قلم سودابه فضائلی، نویسنده، مترجم و نمادشناس به كوشش انتشارات افراز وارد بازار نشر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، این سه نمایش‌نامه «كركس»، «كمبوجیه، چپ‌ترین نخاع» و«مغز چوبی‌ها» نام دارد كه سال‌های میانی دهه‌ چهل و پنجاه توسط این نویسند نوشته شده است.

به گفته او؛ از میان این سه اثر نمایش‌نامه «سرچوبیان» ماهیتی اجتماعی دارد و به جریانات روز نیز نزدیكتر است. از طرفی می‌توان گفت تفاوت نمایش نامه مغز چوبی‌ها با دو اثر دیگر در این است كه آن‌ها بیشتر ماهیتی تاریخی دارند و بر نمادگرایی تاكید ویژه‌ای می‌كنند؛ «كركس» اسطوره‌ای است و « كمبوجیه، چپ‌ترین نخاع » جنبه تاریخی بارزتری دارد.

خلق آثار یاد شده به فاصله زمانی 45 تا 55 بازمی‌گردد و به گفته فضائلی از نظر سبكی نزدكی زیادی با آثار مدرن روزگار خود دارد كه در بیان قابل توضیح نیست و برای درك سبك آثار باید به جریانات ادبی آن دوره مانند تشكیل حلقه شعر دیگر و...توجه شود.

از این نویسنده پیش‌تر مجموعه پنج جلدی «فرهنگ نمادها» نوشته ژان شوالیه و آلن وارد بازار نشر شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز