خبرگزاری کار ایران

حسن معجونی:

خانهٔ هنرمندان پایه گذار اتفاقاتی بدیع در فرهنگ و هنر کشور است

کد خبر : ۶۵۸۴۳

تماشاخانه ایرانشهر امروز توانسته به بخش مهمی از تئا‌تر کشور تبدیل شود و نشان داده که تئا‌تر خصوصی نیز می‌تواند بدون حمایت دولت آثاری را به صحنه برد که حتی یک صندلی خالی هم نداشته در حالی که امروز در سایر سالن‌ها که دایه دار حمایت دولت و سایر نهادهای زیربط هستند حتی چند اجرای پر از تماشاگر هم ندارند.

ایلنا: محمدحسن معجونی(کارگردان نمایش باغ آلبالو) خانه هنرمندان ایران را زمینه ساز اتفاقات خوب در فرهنگ و هنر کشور دانست و گفت: در شرایطی که سایر نهاد‌ها هنوز در فکر برگزاری سمینار و همایش هستند این مرکز با مدیریت جدید خود توانسته کارهایی را به سرانجام برساند که تصور آن‌ها نیز دشوار به نظر می‌رسید.

به گزارش ایلنا به نقل از خانه هنرمندان، معجونی درخصوص اجرای نمایش «باغ آلبالو» در تماشاخانه ایرانشهر یادآور شد: تماشاخانه ایرانشهر امروز توانسته به بخش مهمی از تئا‌تر کشور تبدیل شود و نشان داده که تئا‌تر خصوصی نیز می‌تواند بدون حمایت دولت آثاری را به صحنه برد که حتی یک صندلی خالی هم نداشته در حالی که امروز در سایر سالن‌ها که دایه دار حمایت دولت و سایر نهادهای زیربط هستند حتی چند اجرای پر از تماشاگر هم ندارند.

کارگردان نمایش «باغ آلبالو» در ادامه خاطرنشان کرد: من و امثال من سال‌ها است که از مرکز هنرهای نمایشی کناره گرفته‌ایم؛ زیرا معتقدیم هر تئا‌تر برای خود یک هویتی دارد که باید به آن احترام گذاشت پس‌‌ همان طور که ما به سایر کسانی که از حمایت‌های دیگران بهره می‌برند تا کارهای سفارشی و... به صحنه برند احترام می‌گذاریم و از امکانات اهدایی استفاده نمی‌کنیم آنان نیز متقابلا احترام گذاشته و با فاصله گرفتن از سالن‌هایی همچون تماشاخانه ایرانشهر اجازه دهند کارهایی متفاوت در این سالن اجرا شود و آنان نیز از‌‌ همان کمک‌های اهدایی در سایر سالن‌ها که خوشبختانه تعدادشان نیز کم نیست استفاده کنند.

معجونی خانهٔ هنرمندان ایران و تماشاخانه ایرانشهر را احیا کننده تئا‌تر خصوصی دانست و افزود: ایرانشهر تنها سالنی است که با نگاهی متفاوت به تئا‌تر می‌نگرد، امروز خانهٔ هنرمندان ایران حمایت از هنر و هنرمند را به درست‌ترین شکل ممکن ارائه می‌کند و با درک و توجه به استمرار و احترام به مخاطب توانسته بدون حمایت دولت به فعالیت خود به نحوی شایسته ادامه داده و اتفاق خوبی را در فرهنگ و هنر کشور رقم بزند آن هم در شرایطی که بسیاری از مدعیان امور هنوز مشغول آزمون و خطا و برگزای سمینار، همایش و جشنواره هستند.

این بازیگر در ادامه سخنان خود با اشاره به حمایت‌های شهرداری تهران نیز یادآور شد: شهرداری تهران توانسته جایگزین بسیاری از ارگان‌هایی شود که به ظاهر باید متولی فرهنگ و هنر باشند اما در واقع هیچ شناخت و درک صحیحی از آن ندارند پس باید پشت این جریان ایستاد و با ارج نهادن به اینگونه فعالیت‌ها از چنین ارگان‌ها و نهادهایی حمایت کنیم.

وی در پایان در خصوص حضور چهره‌های نامی در تئا‌تر نیز یادآور شد: به عقیده من بهترین تبلیغ برای یک اثر نمایشی خود اثر است پس نباید به هیچ عنوان به انسان، به عنوان یک کالای تبلیغاتی نگریست؛ حضور بازیگران نامی اگر صرفا به دلیل جذب مخاطب باشد امری نامطلوب است و به هیچ وجه نمی‌توان تماشاگرانی که برای دیدن چهره محبوبشان به سالن‌های نمایشی می‌روند را به عنوان مخاطب دائم تئا‌تر به حساب آورد. استمرار این امر در دراز مدت می‌تواند آسیبی جدی به بدنه تئا‌تر وارد کند اما اگر در کنار یک کار خوب از بازیگران نامی و شناخته شده آن هم با توجه به توانائی‌هایی که دارند استفاده شود آن وقت می‌توان شاهد تاثیرات مثبت و بسزایی در جذب مخاطب و همچنین ارتقاء جایگاه تئا‌تر باشیم.

نمایش «باغ آلبالو» به کارگردانی محمد حسن معجونی تا اواخر اردیبهشت سال جاری با بازی «هما روستا»، «سعید چنگیزیان»، «رضا بهبودی»، «هوتن شکیبا»، «لیلی رشیدی»، «داریوش موفق» و... از ساعت ۱۹: ۳۰ در سالن شماره یک میزبان علاقه مندان به هنرهای نمایشی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز