خبرگزاری کار ایران

گزارش ایلنا از نتیجه طرح‌ زیباسازی در تئاترشهر؛

تئاترشهر چگونه زیبا می‌شود؟!

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۸۹۳

خبرگزاری ایلنا به زودی نظر مخاطبان و تماشاگران آثار نمایشی را که به مجموعه رفت و آمد می‌کنند را در مورد تاثیر مثبت یا منفی تیرک‌های چراغ‌رنگی منتشر می‌کند.

ایلنا: سازمان زیباسازی تهران کمتر از یک ماه قبل طرحی برای زیباتر شدن محوطه تئاترشهر و به قول آنچه حریم پارک دانشجو دانست؛ اجرا کرد که پس از گذشت کمتر  از ۶۰ روز درحال تخریب و از بین رفتن است اما این نهاد همچنان از عملکرد خود دفاع می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، این طرح هنگامی توسط سازمان زیباسازی اجرا شد که شهرداری تهران هم‌زمان در حال احداث زیرگذر چهارراه ولیعصر و برپایی بازارچه فروش مواد غذایی در پیاده‌ روی مشرف به تنهای بنای حرفه تئاتر کشور بود. این رویه با واکنش هنرمندان و رسانه‌ها مواجه شد که سرانجام شهرداری تهران تصمیم به جمع آوری بازارچه گرفت. در مقابل مسئولان سازمان زیباسازی تهران با ارسال جوابیه از طرح خود دفاع کرده و به‌رغم نظر منفی هنرمندان و کارشناسان تئاتر که هر یک به تنهایی متخصص زیبایی‌شنایی هنری محسوب می‌شوند بر ادامه باقی ماندن تیرک‌های چراغ رنگی اجرا شده پای فشردند.

این سازمان در بخشی از متن جوابیه خود به پی‌گیری‌های خبرنگار ایلنا در مورد این طرح آورده است: موضوع نور‌پردازی فضاهای شهری همچون نصب آثار حجمی، نقاشی دیواری و مبلمان شهری از اقداماتی است که سازمان زیباسازی براساس تعریف پروژه‌های کار‌شناسی شده برای تلطیف فضای شهری اقدام به انجام آن می‌کند. نور‌پردازی محوطه پارک دانشجو نیز در همین راستا صورت گرفته تا در شب هنگام نیز زیباسازی شهر را شاهد باشیم.

بی‌شک قضاوت در مورد حاصل عملکرد کارشناسی شده! سازمان زیباسازی به واسطه تصویر برای مخاطبان راه‌گشاتر خواهد بود.

                  تئاترشهر چگونه زیبا می‌شود؟!

                               تئاترشهر چگونه زیبا می‌شود؟!

               تئاترشهر چگونه زیبا می‌شود؟!           

چنانچه در تصویر نیز دیده می‌شود یکی از تیرک‌های مورد نظر کج شده و می‌تواند امنیت جانی عابران را به مخاطره اندازد.

                               تئاترشهر چگونه زیبا می‌شود؟!

مشخص نیست اجرای طرحی که شاید چندماهی دوام نیاورد؛ عنوان کارشناسانی شده می‌گیرد؟

               تئاترشهر چگونه زیبا می‌شود؟!

سازمان زیباسازی در بخش دیگری از دفاع خود آورده بود: نصب تیرک‌های نور‌پردازی محوطه پارک دانشجو، خارج از حریم قانونی تئا‌تر شهر و در حریم پارک دانشجو با صلاح دید مدیریت این پارک صورت گرفته است. که این سوال را پیش می‌کشد، آیا مدیریت پارک دانشجو از کارشناسان مورد نظر سازمان است که با صلاح‌دید ایشان باید چراغ‌ رنگی در محل نصب شود؟ و باید این نکته را یادآور شد که به فرض حریم مورد نظر در نقشه حریم تئاترشهر جای نداشته باشد، پس حسن همجواری و تاثیر متقابل فضاها بر یکدیگر چه می‌شود؟ در جوابیه‌ای که به کمک کارشناسان حقوقی سازمان نوشته شده این نکته از یاد رفته که اجرای طرح‌ برای تلطیف فضای شهری با آنچه برای یک محیط شناسنامه دار هنری، فرهنگی و ملی تفاوت می‌کند.

                 تئاترشهر چگونه زیبا می‌شود؟!         

تصاویر گواهی می‌‌دهند طرح اجرا شده مقابل ورودی اصلی مجموعه تئاترشهر برخلاف آنچه کارشناسان! سازمان زیباسازی عنوان می‌کنند نه تنها کمترین کارکردی در جهت تلطیف! فضای شهری ندارد بلکه طبق نظر هنرمندان و مخاطبان تئاتر مجموعه که در قالب مصاحبه و گفتگوی میدانی با خبرنگار ایلنا مطرح شده است تاثیری جز زشت‌تر کردن و افزایش ازدحام محل نگذاشته است.

خبرگزاری ایلنا به زودی گزارش نظر مخاطبان و تماشاگران آثار نمایشی را که به مجموعه رفت و آمد می‌کنند را در مورد تاثیر مثبت یا منفی تیرک‌های چراغ‌رنگی منتشر می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز