خبرگزاری کار ایران

ابراز رضایت هیئت مدیره خانه تئاتر پس از دیدار با معاون هنری؛

شیوه نظارت و ارزشیابی آثار تغییر اساسی می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۰۲۱

قرارداد تیپ هنرمندان تئا‌تر، نظارت بر آثار، امنیت شغلی هنرمندان، سازمان‌های مردم نهاد و انجمن‌هایی که در حوزه تئا‌تر به این هنر کمک می‌کنند، مسئله سالن‌های نمایش از جمله مواردی بودند که در این جلسه مطرح شد

ایلنا: سخنگوی خانه تئا‌تر ضمن ابراز رضایت از نشست مشترک امروز هیئت مدیره خانه تئا‌تر با علی مرادخانی، این نشست را نویدبخش رفع مشکلات هنرمندان تئا‌تر دانست.
به گزارش خبرنگار ایلنا، رویا تیموریان سخنگوی هیئت مدیره خانه تئا‌تر ضمن ابراز خوشحالی از جلسه برگزار شده با علی مرادخانی معاون هنری وزیر ارشاد گفت: جلسه بسیار امیدبخش و خوبی داشتیم و با توجه به‌شناختی که طی سالهای گذشته از مدیران داشتم معاون هنری جدید را فردی همراه و آشنا به مسائل هنرمندان دیدم که روزنه امیدی در دل ما برای رسیدگی به مشکلات هنرمندان تئا‌تر کشور ایجاد کرد.
وی ادامه داد: آقای مرادخانی همواره تأکید کردند من را از خودتان ببینید و این رویه را هنگامی که در مرکز هم بودند نشان دادند چون دوران بسیار آرامی را سپری شد.
تیموریان با تأکید براینکه آنچه در جلسه مطرح شد چکیده مشکلات هنرمندان تئا‌تر کشور بود بیان کرد: ما سال‌ها با مسائل و دشواری‌هایی دست و پنجه نرم کرده‌ایم و آنچه در جلسه در میان گذاشتیم را می‌توان به دوازده بند بسیار مهم تقسیم کرد که هر یک از این بند‌ها به شاخه‌های مجزایی قابل گسترش هستند. آقای مرادخانی تمامی این موارد را با جان و دل شنید و با ارائه پیشنهادهای مثبت قدم‌هایی هم در جهت رفع این مسائل برداشته شد.
وی افزود: به عنوان نمونه در مورد نظارت و ارزشیابی آثار نمایشی پیشنهادی مطرح شد که با روند گذشته کاملا تفاوت دارد و ما شیوه جدیدی را شاهد خواهیم بود. آنچه پیشنهاد شد با خواست مجموعه هنرمندان تئا‌تر نزدیک است.
این هنرمند همچنین به تعدادی از موارد مطرح شده اشاره کرد و گفت: قرارداد تیپ هنرمندان تئا‌تر، نظارت بر آثار نمایشی، امنیت روحی و شغلی هنرمندان، سازمان‌های مردم نهاد و انجمن‌هایی که در حوزه تئا‌تر فعال هستند و به این هنر کمک می‌کنند، مسئله سالن‌های نمایشی و کمبود زیرساخت از جمله مواردی بودند که در این جلسه مطرح شد و در مورد آن‌ها پیشنهادهایی دریافت کردیم که نشان می‌داد آقای مرادخانی به مسائل آشنا و آگاه هستند.
وی تصریح کرد: در مورد سالن‌های نمایشی قرار شد اقداماتی صورت بگیرد که تعدادی از سالن‌ها در اختیار هنرمندان تئا‌تر باشد اما هر یک از موارد دوازده گانه به تیم کار‌شناسی نیاز دارد که تشکیل می‌شود تا در خصوص راهکارهای عملی برطرف شدن معضلات گام برداریم.
سخنگوی هیئت مدیره خانه تئا‌تر همچنین به مطرح شدن بحث سیاست گذاری‌های کوتاه مدت و بلند مدت برای تئا‌تر کشور در این جلسه اشاره کرد و اظهار داشت: اعتقاد دارم در شرایطی بسر می‌بریم که جای آزمون و خطا وجود ندارد و همه باید با درایت بسیار و هوشمندی قدمهایی برداریم تا به نتایج مورد نظر دست پیدا کنیم. ما می‌دانیم الزاما قرار نیست که به سرعت ایده آل‌ها محقق شود و در سر راه معاونت نیز مشکلاتی وجود دارد بنابراین باید آهسته و با همکاری یکدیگر پیش برویم تا نتایج خوبی حاصل شود.
تیموریان همچنین به خواست معاون هنری وزارت ارشاد در جلسه اشاره کرد و گفت: آقای مرادخانی از ما درخواست کردند تا ارتباط تنگاتنگی میان هیئت مدیره خانه تئا‌تر و معاونت هنری وجود داشته باشد که مجموع این رویکرد موجب ایجاد خوشنودی در میان اعضا شد.

وی در پایان اظهار کر: به همه دوستان عرصه فرهنگ اعلام می‌کنم انتظار زیادی نداشته باشند تا به ایده‌آل‌ها برسیم بلکه باید با همکاری یکدیگر مشکلات را از سر راه برداریم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز