خبرگزاری کار ایران

واکنش رئیس تئاترشهر به تاسیس بازارچه مقابل این مجوعه؛

تئاترشهر ایستگاه فرهنگ است نه شکم

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۴۵۷

در جلسه مشترک با دوستان سازمان زیباسازی اعتقاد داشتیم طراحی نور و نصب تیرک‌ها اصلا کارایی ندارد، ما حتی به لحاظ اجرایی هم با شیوه پیاده شدن طرح مشکل داشتیم.

ایلنا: اتابک نادری(مدیر مجموعه تئاترشهر تهران) ضمن ابراز نارضایتی از طرح‌های اجرا شده مانند نصب تیرک‌ها و بازار فروش مواد غذایی در اطراف تئاترشهر توسط سازمان زیباسازی و شهرداری تهران، از قول پیمانکار احداث زیرگذر درخصوص پاکسازی محوطه تئاترشهر ظرف 10 روز آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رئیس مجموعه تئاترشهر ضمن بیان این مطلب که تا امروز در رابطه با مسائل محوطه تئاترشهر دو مرتبه با مسئولان شهرداری صحبت کرده، گفت: در اینکه نگاه خیرخواهانه‌ای در مورد نصب تیرک‌ها و اتقاقات دیگر وجود دارد شک ندارم اما دغدغه من این است که در مورد پیاده کردن چنین طرح‌هایی باید به سمت و سوی تفکر فرهنگی مشترک حرکت کنیم. این درست که مسئولان شهرداری یا سازمان زیباسازی تفکرات خاص خود را در مدیریت شهری دارند اما به طور طبیعی ما هم در اداره تئاتر نظرات خاص خود را داریم.

وی ادامه داد: باید این سوال را پرسید که آیا برای زیباسازی تمام شهر از یک الگوی مشابه استفاده می‌شود یا بنا به کارکردهای محیط این طراحی‌ها باید تغییر کنند؟ بنا به این دید، فضای پیرامونی محوطه تئاترشهر باید متناسب با کارکرد فرهنگی محل طراحی شود. به عنوان نمونه شهرداری سطل‌های زباله‌ای برای محل درنظر گرفته که اصلا متناسب نیستند و خود من نمونه‌هایی را در نقاط دیگر شهر دیده‌ام که اتفاقا تناسب بیشتری با تئاترشهر داشت.

این مدیر ضمن تایید نصب تیرک‌های محوطه تئاترشهر توسط سازمان زیباسازی در همین ارتباط بیان کرد: با دوستان سازمان زیباسازی درباره نورپردازی بنای تئاترشهر جلسه‌ای داشتم که طی آن با معاون طرح‌های شهری جناب آقای برزگر و آقای موسوی مسئول اجرای این پروژه به گفتگو پرداختیم. پس از اینکه از برنامه طراحی نور برای تئارشهر مطلع شدیم با کارشناسان مجرب مجموعه و همچنین با همکاران در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم مشورت کردیم و اعتقاد داشتیم طراحی نور مورد نظر اصلا کارایی ندارد، ما حتی به لحاظ اجرایی هم با شیوه پیاده شدن طرح مشکل داشتیم.

نادری در ارتباط با این موضوع که آیا اعتراض خود را نسبت به این مسئله اعلام کرده است یا خیر گفت: ما نظرات خودمان را گفتیم و پیرو همین صحبت جلسه‌ای تشکیل شد که دوستان گفتند طرح ناقص اجرا شده و قرار بوده پایه‌ها به شکل دیگری باشد که کار را زیبا می‌کند و غیره اما من همان‌جا هم عنوان کردم جلوه ستون‌های کارگذاری شده در هنگام روز اصلا زیبا نیست، برای بهره‌گیری از رنگ‌های متفاوت هم پیشنهاد بهتری از آنچه اجرا شده داشتیم که دوستان اظهار کردند در جلسات بعدی این موارد تصحیح خواهد شد.

وی تصریح کرد: محوطه و بنای تئاترشهر از نظر ما اصولا نیازی به این گونه نورپردازی‌ها ندارد، ساختمان و رنگ‌آمیزی کاشی کاری‌ها به حدی زیبا هستند که با اجرای درست روشنایی خود بنا در هنگام شب جلوه بسیار زیبایی خواهد داشت. همچنین محوطه باید خلوت و عاری از غرفه‌های بازاچه‌ای باشد که مزاحم دید مردم شهر شده و محل را محصور کرده است.

مدیر مجموعه تئاترشهر همچنین به حساسیت‌های خود در مورد جلوه بصری مجموعه تاکید کرد، اظهار داشت: به لطف آقای ایازی در شهرداری منطقه یازده، مجوز نصب تلویزیون شهری اختصاصی مجموعه تئاترشهر دریافت شده تا از این به بعد برای تبلیغ آثار نمایشی به کمک گروه‌ها و هنرمندان بیاید. البته به دلیل احداث زیرگذر اجرای این طرح فعلا متوقف شده اما به محض پایان کار نصب این تلویزیون در دستور کار ما قرار می‌گیرد که برای محل نصب آن هم حساسیت زیادی داریم تا مقابل دیده شدن بنا را نگیرد.

وی ادامه داد: نگرانی‌های خود را با پیمان‌کار مسئول احداث زیرگذر عابر پیاده چهارراه ولیعصر هم در میان گذاشتیم که قول دادند کار آن‌ها ظرف ده روز آینده به پایان می‌رسد و محوطه را پاکسازی می‌کنند. این گروه ادامه فعالیت‌‌ها را سپس به بخش‌های داخلی زیرگذر انتقال خواهد داد.

مدیر سابق تماشاخانه سنگلج همچنین به نگرانی‌های دیگر خود در مورد بهره‌برداری‌های نادرست از محوطه تئاترشهر اشاره کرد و گفت: بارها به مسئولان شهرداری در مورد صدور مجوز استیج زدن در این محوطه توضیح دادیم که نباید بنا به هر عنوان چنین مجوزهایی صادر کرد. از آن‌ها خواستیم حداقل این کار را با مشورت ما انجام دهند اما متاسفانه شاهد هستیم به هر مناسبتی سازه‌ای نصب می‌شود و بلندگوهایی به محل می‌آورند بدون اینکه توجه کنند آثار نمایشی در حال اجرا هستند و صدای این بلندگوها تمرکز تماشاگران و هنرمندان روی صحنه را مختل می‌کند.

وی با بیان اینکه دم دستی شدن مجموعه تئاترشهر از سوی مدیران شهری کار نادرستی است، افزود: دلیلی وجود ندارد تا هر برنامه‌ای که اسم فرهنگی بر آن گذاشته می‌شود در تئاترشهر قالبیت اجرا داشته باشد. محیطی که اجرای جشن‌های هنری در سطح ملی و بین‌المللی را پوشش می‌دهد مکان مناسبی برای اجرای طرح‌های محلی و مقطعی نیست. چنین رویکردی یعنی نگاه تقلیل‌گرایانه به بنا و محلی که پس از سال‌ها ممارست هنرمندان کشور توانسته خود را در عرصه ملی و جهانی معرفی کند.

وی ضمن اشاره به اینکه غرفه آشپزی و خورد و خوراک اصلا در شان تئاترشهر نیست، اضافه کرد: من به عنوان مدیر اگر تصمیمی بگیرم که اشتباه باشد از تصحیح آن نگران نمی‌شوم و مقاومت نمی‌کنم، چون هیچ‌یک از ما معصوم نیستیم. هر مدیری باید پای نتایج تصمیم خود بایستد و پاسخگو باشد. نصب تابلوی ایستگاه شکم شاید در نقاط مختلف شهر ایراد نداشته باشد اما از نظر هنرمندان و مخاطبان فرهیخته مجموعه تئاترشهر این واژه متعلق به محیط و کارکرد این محل نیست. اینجا ایستگاه اندیشه، تفکر و فرهنگ است نه شکم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز