خبرگزاری کار ایران

بیماری تب مالت در شهرستان بناب ۶۰ درصد کاهش یافت

مردم فرآورده‌های خام دامی مورد نیاز خود را از مراکز مجاز و تحت نظارت دامپزشکی خرید نموده و به علامت‌های بهداشتی دامپزشکی روی فرآورده خام دامی دقت نمایند.

ایلنا - بناب: بیماری تب مالت در شش ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته در شهرستان بناب۶۰ درصد کاهش یافت.

به گزارش ایلنا، مسئول شبکه دامپزشکی شهرستان بناب با اعلام این مطلب گفت: بر اساس آمار ارائه شده از سوی شبکه بهداشت و درمان شهرستان در شش ماهه اول سال ۱۳۹۰تعداد ۷۸ نفر مبتلا به بیماری تب مالت به ۳۲ نفر کاهش یافته است.

مهدی حامی افزود: در شش ماهه اول سالجاری برای کنترل بیماری (بروسلوز) تب مالت همکاران ما در شبکه دامپزشکی شهرستان ۴ هزار و ۹۵ رأس گاو و گوساله و ۴۱ هزار و ۸۹۳ رأس گوسفند، بز، بره و بزغاله و ۳۶۴ رأس گاو بالای ۲ سال را تست و واکسینه نموده‌اند.

مسئول شبکه دامپزشکی شهرستان بناب آموزش­های بهداشتی به دامداران و مردم را از جمله مواردی دانست که می‌تواند در کاهش بیماری‌ها نقش به سزایی ایفا کند و از مردم خواست فرآورده‌های خام دامی مورد نیاز خود را از مراکز مجاز و تحت نظارت دامپزشکی خرید نموده و به علامت‌های بهداشتی دامپزشکی روی فرآورده خام دامی دقت نمایند.

وی همچنین با بیان اینکه سامانه پاسخ به مسائل دامپزشکی به شماره ۱۵۱۲ در این شهرستان نیز راه اندازی شده است، از مردم و دامداران منطقه در خواست نمود هرگونه مسائل مربوط به دامپزشکی را توسط این سامانه با شبکه دامپزشکی در میان بگذارند تا در اسرع وقت رسیدگی و اقدامات لازم به عمل آید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز