خبرگزاری کار ایران

احمدی گیوی در گفت و گو با ایلنا مطرح کرد:

فقط 10 درصد بودجه عمرانی مرکز ژئوفیزیک را دریافت کردیم

asdasd
کد خبر : ۷۳۴۵۱

اگر بودجه عمرانی ما کامل تامین شود ما می‌توانیم تعداد ایستگاه‌های خود را تا 100 درصد افزایش دهیم و باید گفت که همکاری ما با هلال احمر تحت تاثیر همین بودجه‌هاست و نمی‌توان روند پیشرفت‌مان را تنها محدود به همکاری با هلال احمر دانست.

ایلنا: رییس مرکز ژئوفیزیک دانشگاه تهران گفت: در سال گذشته 10 درصد بودجه را دریافت کردیم و حتی نتوانستیم دو ایستگاه به مراکز لرزه‌نگاری اضافه کنیم و این در حالیست که با کمبود 400 ایستگاه لرزه‌نگاری در کشور رو به رو هستیم.

فرهنگ احمدی گیوی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا درباره همکاری مرکز ژئوفیزیک دانشگاه تهران و جمعیت هلال احمر، گفت: طی  تفاهم‌نامه‌ای که بین هلال احمر و مرکز ژئوفیزیک بسته شد قرار بود که مرکز ژئوفیزیک، مسئولان هلال احمر را از تمامی زمین‌لرزه‌های کشور آگاه کند و اطلاعات لازم را در اختیار مسئولان قرار دهد و در مقابل از ساختمان‌ها و مراکز هلال احمر جهت تاسیس مراکز زلزله‌نگاری استفاده کنیم.

رییس مرکز ژئوفیزیک دانشگاه تهران ادامه داد: همکاری دو جانبه خوبی پس از انعقاد تفاهم‌نامه به وجود آمده است ولی با توجه به کمبود بودجه نتوانستیم فعالیت‌های خوبی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در سال گذشته 90 درصد بودجه خود را دریافت نکرد‌ه‌ایم، به ایلنا گفت: متاسفانه در سال گذشته با توجه به مشکلات اقتصادی که در کشور حاکم بود ما تقریبا 10 درصد بودجه عمرانی خود را دریافت کردیم و ما حتی نتوانستیم دو ایستگاه به مراکز لرزه‌نگاری خود اضافه کنیم.

احمدی گیوی تاکید کرد: بر اساس بررسی‌های انجام شده و با توجه به تعداد گسل‌های موجود در کشور ما باید 500 ایستگاه لرزه نگاری در کشور داشته باشیم ولی در حال حاضر 20 درصد این تعداد را هم در کشور نداریم.

وی خاطر نشان کرد: اگر بودجه ما کامل تامین شود ما می‌توانیم تعداد ایستگاه‌های خود را تا 100 درصد افزایش دهیم و باید گفت که همکاری ما با هلال احمر تحت تاثیر همین بودجه‌هاست و نمی‌توان روند پیشرفتمان را تنها محدود به همکاری با هلال احمر دانست.

رییس مرکز ژئوفیزیک دانشگاه تهران درباره تغییر و تحول بودجه امسال نیز خاطر نشان کرد: اتفاق خوبی که برای ما در سال گذشته افتاد این بود که مجلس بودجه ما را مشخص می‌کند و لازم نیست برای تعیین بودجه دوندگی داشته باشیم و اکنون نیز 25 درصد بودجه تصویب شده که الویت با پرداخت حقوق‌ کارمندان است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز