خبرگزاری کار ایران

رییس مرکز تحقیقات سوختگی درگفت‌وگو با ایلنا:

هر درصد سوختگی ۲ میلیون تومان هزینه دارد

asdasd
کد خبر : ۵۷۴۶۶

سال گذشته درشب چهارشنبه سوری حدود ۷۵ بیمار در بیمارستان حضرت فاطمه و در همین حدود در بیمارستان شریعتی به خاطر سوختگی بستری شدند/ در بیمارستان حضرت فاطمه چیزی حدود ۳۰ قطع عضو ناشی از ترقه داشتیم.

ایلنا: رییس مرکز تحقیقات سوختگی گفت: هزینه درمان بیماری با۵۰ درصد سوختگی ۱۰۰ میلیون تومان می‌شود.

محمد جواد فاطمی درگفت‌وگو با خبرنگار ایلنا گفت: سالانه حدود ۱۵۰ هزار نفر به مراکز سوختگی مراجعه و چیزی حدود ۳۰ هزار نفر به دلیل سوختگی فوت می‌کنند که این رقم بالایی است.

وی تصریح کرد: در استانداردهای جهانی نیمی از سوختگی‌های بین ۸۰ تا ۹۵ درصد زنده می‌مانند و نیمی دیگر فوت می‌کنند این در حالی است که در خوشبینانه‌ترین حالت این وضعیت در ایران در مورد سوختگی‌های ۶۰ درصد صادق است.

رییس مرکز تحقیقات سوختگی با تاکید براینکه مراکز سوحتگی باید افزایش یابد، افزود: ‌ باید فضاهای فیزیکی درمانی مناسب‌تر و امکانات و تجهیزات در اختیار این مراکز قرار گیرد.

فاطمی سوختگی را جز بیماریهای گران عنوان کرد و افزود: ‌ به ازای هر درصد سوختگی بیماری که دچار سوختگی شده است باید دو میلیون تومان هزینه کند یعنی بیماری که ۵۰ درصد می‌سوزد هزینه درمانش صد میلیون تومان می‌شود.

وی با طرح این پرسش که چه کسی قرار است این مبلغ کلان را بپردازد، افزود: اغلب کسانی که می‌سوزند فقیر هستند، زیرا اگر فقیر نبودند نمی‌سوختند.

رییس مرکز تحقیقات سوختگی تصریح کرد: این افراد وقتی می‌سوزند توان مالی ندارند و نمی‌توانند هزینه درمانشان را بپردازند در نتیجه درمان‌ها ناقص انجام می‌شود.

وی ادامه داد: میکروب‌های مقاوم در بخش‌ها زیاد و پانسمان‌های مناسب کم داریم علاوه برآن روش‌های درمانی همچنان سنتی و قدیمی است.

فاطمی با تاکید براینکه از بانک پوست خوبی هم برخوردار نیستیم که بتوانیم پوست را برای بیماران فراهم کنیم، افزود: ‌ همه این‌ها دست به دست هم داده و باعث شده است که سوختگی به یک مشکل تبدیل شود که امیدوارم با رسانه‌ای شدن این مسائل در سطح جامعه، تشکیل انجیو و کمک خیرین و مراکز علمی به وضعیت سوختگی در کشور توجه شود.

وی با اشاره به شب چهارشنبه سوری تصریح کرد: چهارشنبه سوری می‌توانست یک جشن ملی خوب باشد اما به فاجعه‌ای تبدیل شده است که همه از آن می‌ترسند.

فاطمی تصریح کرد: از هفته‌ها پیش از شب چهارشنبه سوری فعالیت‌های خطرناک آغاز می‌شود به طوری که الان در بیمارستان‌ها مریض‌هایی داریم که براثر ترقه دستشان قطع شده است.

وی با تاکید براینکه برای جلوگیری از وقوع حادثه در شب چهارشنبه سوری تنهاباید فرهنگ سازی کرد، افزود: ‌ حتی اگر بهترین مراکز درمانی هم داشته باشیم این مربوط به بعد از حادثه است در حالی که ما باید فرهنگ سازی از بروز حادثه جلوگیری کنیم.

رییس مرکز تحقیقات سوختگی خاطرنشان کرد: مسئولان باید توجه کنند که چهارشنبه سوری قابل حذف نیست بلکه باید اصلاحش کرد.

فاطمی با اشاره به اینکه سال گذشته حدود ۷۵ بیمار در بیمارستان حضرت فاطمه و در همین حدود در بیمارستان شریعتی به خاطر سوختگی بستری شدند، افزود: در بیمارستان حضرت فاطمه چیزی حدود ۳۰ قطع عضو ناشی از ترقه داشتیم.

وی با تاکید براینکه به هیچ عنوان نباید در شب چهارشنبه سوری از ترقه‌های دست ساز استفاده شود، افزود: باید مواد آتش بازی استاندارد به همراه بورشوری که نحوه استفاده آن را توضیح داده باشد در مناطقی که باید ازسوی شهرداری درنظرگرفته شود در اختیار مردم قرار بدهند، تا آن‌ها در آن مناطق بتوانند راحت آتش بازی کنند و افرادی هم در آنجا باشند که از وقوع حوادث جلوگیری کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز