خبرگزاری کار ایران

معاون مرکز توسعه و هماهنگی تحقیقات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی:

پژوهش‌های مركز تحقیقات باید كاربردی و مفید باشد

asdasd
کد خبر : ۳۹۸۹۶

مرکز تحقیقات پزشکی قانونی می‌تواند عضوی از شبکه‌های ملی تحقیقات باشد این امر از سویی برای پزشکی قانونی ارتباطات جدید ایجاد می‌کند و از سوی دیگر امکاناتی را برای آن فراهم می‌کند.

ایلنا: معاون مرکز توسعه و هماهنگی تحقیقات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: از آنجا که پژوهش‌های مرکز تحقیقات پزشکی قانونی در جهت بهبود کیفیت خدمات سازمان است و به نیازهای ملی و سازمانی پاسخ می‌دهد نباید به مقاله صرف تبدیل شود بلکه باید جنبه کاربردی داشته و برای کشور مفید باشد.

به ایلنا به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پزشکی قانونی کشور، دکتر زنده دل در مراسم بازدید نمایندگان مرکز توسعه و هماهنگی تحقیقات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از مرکز تحقیقات پزشکی قانونی با بیان این مطلب افزود: مرکز تحقیقات پزشکی قانونی باید از چارچوب سازمان پزشکی قانونی خارج شود و پژوهش‌های خود را به حوزه گسترده‌تر از جمله در حوزه پاسخ‌گویی به نیازهای سیاستگذاران امر سلامت در وزارت بهداشت سوق دهد.

وی با اشاره به فعالیت شبکه‌های تحقیقاتی در کشور، اظهار داشت: مرکز تحقیقات پزشکی قانونی می‌تواند عضوی از شبکه‌های ملی تحقیقات باشد این امر از سویی برای پزشکی قانونی ارتباطات جدید ایجاد می‌کند و از سوی دیگر امکاناتی را برای آن فراهم می‌کند.

زنده دل بر لزوم توسعه ارتباطات مرکز تحقیقات تأکید کرد و گفت: لازم است مرکز تحقیقات ارتباطاتی در سطح بین‌الملل داشته باشد و باید برای گسترش ارتباطات خود در این سطح راهکاری در نظر بگیرید.

نماینده معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با تأکید بر تغییر نگاه‌های مرکز تحقیقات به سمت مشتریان ادامه داد: کیفیت پژوهش‌های مرکز تحقیقات باید به سمتی برود که بیشتر مورد استفاده قرار گیرد، در کنار آن باید به این موضوع نیز توجه کرد که پزشکی قانونی به دلیل اطلاعات موجود در آن و آزمایش‌هایی که در آزمایشگاه‌های تخصصی آن انجام می‌شود مورد توجه بسیاری از محققان سر‌شناس کشور می‌تواند باشد بنابراین لازم است با اطلاع رسانی مناسب در این زمینه انجام و فضای کار برای این پژوهشگران زبده ایجاد شود که بتوانند در کنار کار‌شناسان شما در آزمایشگاه‌ها حضور یافته و به پژوهش و تحقیق بپردازند. زیرا نتیجه چنین تحقیقاتی بسیار مفید و کاربری خواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرایند تصویب و تشکیل مراکز تحقیقاتی گفت: پس از موافقت اصولی با تشکیل مراکز تحقیقات و با گذشت دوره‌ای از فعالیت، عملکرد آن مرکز و تعهدات تعریف شده مورد بررسی قرار می‌گیرد و در صورت عملکرد صحیح و مطابق برنامه، مجوز نهایی فعالیت برای آن مرکز صادر می‌شود که هم اکنون مرکز تحقیقات پزشکی قانونی شرایط لازم را برای دریافت این مجوز داراست.

زنده دل در پایان وجود مراکز تحقیقاتی در کشور را زمینه ساز توسعه و پیشرفت دانست و تصریح کرد: امیدواریم مرکز تحقیقات پزشکی قانونی نیز با توجه به ظرفیت‌های موجود هر چه بیشتر در مسیر توسعه پژوهش‌های کاربردی و مفید در کشور حرکت کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز