خبرگزاری کار ایران

مدیرکل پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی در گفت‌وگو با ایلنا:

ارائه مجوز به کمپ‌های ترک اعتیاد تسهیل می‌شود

asdasd
کد خبر : ۳۵۶۵۶

سال گذشته در کمپ‌های ترک و درمان اعتیاد به حدود یک میلیون نفر خدمات ارایه شده است/ امسال بیش از ۶۰۰ تقاضا برای راه اندازی كمپ به سازمان ارسال شده است/ بیشترین کمپ‌های غیرمجاز متعلق به استان‌ البرز است/دوره درمان کمپ‌های دولتی ترک اعتیاد یک ماهه است.

ایلنا: مدیرکل پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی گفت: اغلب ظرفیت‌ها درمان اعتیاد در دست بخش غیر دولتی و مراکز و موسسات مردم نهاد است به طوری که تمام کمپ‌های کشور تحت نظر بخش‌های غیردولتی است.

فرید براتی سده در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در رابطه با وضعیت کمپهای غیر مجاز، گفت: به طور کلی کمپی غیرمجاز خوانده می‌شود که مجموعه اعمال و فتار آنان از جمله نحوه درمان، فضای درمان، نوع ساختمان و دریافت مبالغ درمان خلاف ضوابط تعریف شده، انجام شود.

مدیرکل پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی در رابطه با میزان موقعیت کمپ‌های ترک اعتیاد غیرمجاز، تصریح کرد: از آنجایی که این مجموعه‌های غیرمجاز گزارشی از نتایج کارهای خود به مراکز درمانی ارایه نمی‌دهند نمی‌توان به صورت صریح موفقیت این مراکز را بررسی و اعلام کرد ولی آنچه که مشخص است میزان موفقیت ماندگاری درمان اعتیاد در کمپهای مجاز به علت رعایت اصول بهداشتی و روانی به مراتب بیشتر است.

براتی سده در رابطه با میزان موفقیت و ماندگاری درمان اعتیاد، اظهار کرد: در کمپهای درمان اعتیاد مجاز با توجه به توانایی نیرو و امکانات، بین ۷ تا ۱۲ درصد از معتادان پس از ترک و درمان در بهبودی ماندگار می‌شوند و این در حالی است که در سال گذشته در کمپ‌های ترک و درمان اعتیاد به حدود یک میلیون از متقاضیان درمان اعتیاد خدمات ارایه شده است.

وی در رابطه با همکاری سازمان بهزیستی کشور و کمپ‌های مجاز درمان اعتیاد، خاطرنشان کرد: سازمان بهزیستی آمادگی خود را برای همکاری با موسسات و کمپ‌های درمان اعتیادی که متقاضی دریافت جواز هستند اعلام کرده است و سعی شده است که تا حد امکان شروط اخذ جواز را برای متقاضان تسهیل شود.

براتی سده ادامه داد: با توجه به همکاری سازمان، میزان تقاضای دریافت جواز احداث کمپ‌های درمان اعتیاد افزایش پیدا کرده است به طوری که در سال قبل ۳۰۰ تقاضا به سازمان ارسال شده بود و امسال تا کنون بیش از ۶۰۰ تقاضا به سازمان ارسال شده است.

مدیرکل پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی در رابطه با تعداد کمپهای مجاز در کشور، اظهار کرد: استان‌های تهران، ‌خوزستان و البرز بیشترین کمپ‌های مجاز را به خود اختصاص داده‌اند و این در حالی است که بیشترین کمپ‌های غیرمجاز متعلق به استان‌ البرز است.

وی در رابطه با موسسات مجاز مردم نهاد درمان و ترک اعتیاد، گفت: این موسسات به دو گروه کشوری و استانی تقسیم می‌شوند به گونه ای‌ که موسسات کشوری در بسیاری از استان‌های کشور فعال هستند ولی موسسات استانی تنها مربوط به یک استان یا چند استان مشخص می‌شوند.

براتی سده در رابطه با وضعیت کمپ‌های دولتی، تصریح کرد: دوره درمان کمپ‌های دولتی ترک اعتیاد یک ماهه است و آنچه که تحت نظر سازمان بهزیستی اداره می‌شود مربوط به کمپ‌های تخصصی درمان اعتیاد به شیشه است که از ویژگی‌های متفاوتی در مقایسه با کمپ‌های غیر دولتی برخوردار است.

مدیرکل پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی در رابطه با نحوه درمان اعتیاد دولتی و غیردولتی خاطرنشان کرد: این مراکز هرکدام ویژگی‌های منحر به فردی دارد، به طوری که در کمپ‌های دولتی درمان اعتیاد در بخشی از نحوه و روش درمان محدودیت‌هایی داریم که این محدودیت‌ها در مراکز غیر دولتی کمتر به چشم می‌خورد.

وی ادامه داد: اغلب ظرفیت‌ها، درمان اعتیاد در دست بخش غیر دولتی و مراکز و موسسات مردم نهاد است به طوری که تمام کمپ‌های کشور تحت نظر بخش‌های غیردولتی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز