خبرگزاری کار ایران

رییس جمعیت هلال احمر:

تجهیزات امدادی هلال احمر نوسازی می شود

asdasd
کد خبر : ۲۹۵۳۷

خودروهای نجات تیپ یک یکی از قوی‌ترین خودروهای نجات هستند و توسط طراحان داخلی طراحی شده و در داخل تولید شده است که با نمونه‌های خارجی برابری می‌کنند و ۵۰ دستگاه از این خودرو‌ها وارد استان‌ها می‌شوند.

ایلنا: رییس جمعیت هلال احمر گفت: با اجرایی شدن مرحله چهارم توزیع تجهیزات امدادی در بین استان‌ها، تمامی تجهیزات امدادی در استان‌ها نوسازی می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ابوالحسن فقیه، رییس جمعیت هلال‌احمر در حاشیه اجلاس رؤسای جمعیت هلال‌احمر در جمع خبرنگاران گفت: فردا چهارمین مرحله تجهیزات ناوگان امدادی بین استان‌ها توزیع خواهد شد.

وی با اشاره به نوع تجهیزات توزیعی در بین استان‌ها، گفت: این تجهیزات شامل ۱۰ دستگاه خودروی ارتباطات پیشرفته و سیستم‌های ارتباطی هستند که در مواقع بحران و قطعی ارتباطات می‌توانند جایگزین باشند.

فقیه ادامه داد: همچنین ۱۰۰ دستگاه خودروی آمبولانس‌ نجات که دارای تجهیزات امداد و نجات و درمانی است به استان‌ها ارسال می‌شود.

رییس جمعیت هلال‌احمر خاطرنشان کرد: ۵۰ خودروی چندمنظوره، خودروی شرایط سخت، ۱۲۳ دستگاه موتور آمبولانس، اقلام ارتباطی شامل گوشی‌های ماهواره‌ای و ۲۰۰ هزار جیره غذایی برای در راه ماندگان جاده‌ای در زمستان از دیگر تجهیزاتی است که فردا همزمان با رونمایی آن توسط رییس‌جمهور در استان‌ها فرستاده می‌شود.

وی همچنین به ویژگی‌های خودروهای نجات تیپ یک اشاره کرد و گفت: این خودرو‌ها یکی از قوی‌ترین خودروهای نجات هستند و توسط طراحان داخلی طراحی شده و در داخل تولید شده است که با نمونه‌های خارجی برابری می‌کنند و ۵۰ دستگاه از این خودرو‌ها وارد استان‌ها می‌شوند.

وی همچنین با اشاره به ثبت رکوردهای هلال‌احمر ایران در فدراسیون جهانی اظهار کرد: ایران در بخش امداد و نجات جایگاه خوبی در فدراسیون جهانی دارد که در زلزله ورزقان و خراسان جنوبی رکوردهای خوبی زده شد و در فدراسیون جهانی به ثبت رسید.

فقیه ادامه داد: چنانچه ما توانسته‌ایم با افزایش آمادگی در کوتاه‌ترین زمان خدمات‌دهی کنیم و به طور مثال در زلزله خراسان جنوبی که در ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه رخ داد تا ساعت ۲ بامداد عملیات امداد و نجات به پایان رسیده و چادر‌ها نصب شد.

فقیه در مورد اینکه آیا کشور ما در مواقع بحران به بی‌نیازی از دریافت کمک‌های سایر کشور‌ها رسیده است یا نه، گفت: ما به کمک‌های سایر کشور‌ها نه نمی‌گوییم و چون کمک‌ها یک اقدام بشردوستانه است و ما نیز در مواقع بحران به کشورهای دیگر کمک‌های بشردوستانه ارسال می‌کنیم

وی ادامه داد: کمک‌های کشورهای دیگر را می‌پذیریم اما سطح کمک‌های مردمی و هلال‌احمر بسیار بیشتر از سطح کمک‌های کشورهای خارجی بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز