خبرگزاری کار ایران

منتظر المهدی:

ناجا با برگزاری جشن ۱۰۰ هزار نفری در استادیوم آزادی مخالف نیست

asdasd
کد خبر : ۶۲۸۲۲

تاکنون پلیس نشستی با کاندیداتورهای انتخاباتی نداشته است و این عمل را در دستور کار خود قرار نداده است/ تمامی شبکه‌های مجازی به صورت کامل رصد می‌شوند تا پلیس بتواند از احتمال بروز اتفاقات ناگوار درکشور پیشگیری کند.

ایلنا: معاونت اجتماعی ناجا ضمن رد خبر مخالفت فرمانده نیروی انتظامی با برگزاری جشن ۱۰۰ هزار نفری میراث فرهنگی در استادیوم آزادی گفت: نظر اصلی ناجا بر این است که چرا جشنی هر ساله در سطح پایین‌تر و با حجم کمتری برپا می‌شد امسال باید با توجه به حجم بالای افراد حاضر در جشن هزینه‌های سنگینی را متحمل شود و تاثیرات سیاسی را در جو کشور برپا سازد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار منتظرالمهدی اصلی ترین امر در ایجاد احساس امنیت یا ناامنی را عملکرد رسانه‌ها در جامعه دانست و گفت: مردم باید بدانند که امروز در گذر از آخرین پیچ‌های سختی، سختی‌ها و تحریم‌ها هستیم که افزایش احساس امنیت در جامعه یکی از وظایف اصلی ناجاست.

معاونت اجتماعی ناجا ضمن اشاره به نامگذاری سال ۹۲ به نام سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی گفت: باید اجرای تمام حماسه‌های ملی در بستر امنیت جامعه و مردم شکل بگیرد و تحقق این شعار ناجا با رصد شبکه‌های مجازی و جامعه به اشراف کامل اطلاعاتی جهت برپایی انتخابات خوب و پایدار دست پیدا کرده است.

وی به برپایی قرارگاه فجر در ناجا اشاره کرد و افزود: این قرارگاه جهت تامین امنیت انتخابات فراهم شده است و از تمامی ظرفیت‌های نیروی انتظامی در این زمینه استفاده می‌کند.

منتظرالمهدی با بیان اینکه جمع آوری اراذل و اوباش یکی از مطالبات مهم مردمی از ناجا بوده است خاطرنشان کرد: امروز مجموعه‌ شناسه‌های اطلاعاتی از تمامی اراذل و اوباش در بانک اطلاعاتی پلیس فراهم شده است و هر وقت لازم باشد اقدام به جمع آوری این افراد خواهیم کرد.

وی درباره اجرایی شدن طرح پلیس‌های افتخاری در محلات جهت تامین امنیت جامعه تصریح کرد: به زودی در یکی، دو ماه آتی این طرح به بهره برداری می‌رسد تا پلیس‌های افتخاری متشکل از نیروهای مردمی، نیروی انتظامی را در ماموریت‌ها یاری کنند.

منتظرالمهدی طرح امنیت اجتماعی و مبارزه با بدحجابی را طرح صیانت از شان و منزلت زنان عنوان کرد و ادامه داد: حجاب نماد کشور اسلامی است که در این امر ۲۶ دستگاه مختلف ورود کرده‌اند که از این تعداد ۲۴ دستگاه وظیفه ایجابی در حوزه حجاب را بر عهده دارند و دو دستگاه قضایی و انتظامی علاوه بر اقدامات ایجابی به اقدامات سلبی می‌پردازد.

معاونت اجتماعی ناجا ادامه داد: باید به علت بدحجابی در جامعه پی ببریم و از خودمان بپرسیم که این بد حجابی برای چیست. شاید مردم ما فراموش کرده‌اند که مسلمان هستند لذا در حوزه حجاب پلیس ۷۰ درصد فعالیت خود را در بحث‌های ایجابی متمرکز کرده است و ۳۰ درصد آن را بر اقدامات سلبی تمرکز داده است.

وی اثرگذار‌ترین روش در بحث رعایت حجاب مردم جامعه را شیوه اغنایی عنوان کرد و گفت: خانواده‌ها می‌توانند به شیوه‌های تشویقی و ترغیبی جهت میل فرزندان برای حفظ حجاب اقدام نمایند که مراکز آموزشی و آموزش و پرورش جلسات مشترکی را برپا داشته.

معاونت اجتماعی ناجا در پاسخ به این سوال که قصور دستگاه‌های مربوطه در امر امنیت اجتماعی موجب شده است فشار زیادی بر ناجا وارد شود تاکید کرد: متاسفانه این قصور وجود دارد ولی امیدوار هستیم تا تمامی دستگاه‌ها جهت همکاری با ناجا در حوزه امنیت اجتماعی عمل کنند.

منتظرالمهدی ضمن رد خبر مخالفت فرمانده نیروی انتظامی با برگزاری جشن ۱۰۰ هزار در استادیوم آزادی خاطرنشان کرد: نظر اصلی ناجا بر این است که چرا جشنی هر ساله در سطح پایین‌تر و با حجم کمتری برپا می‌شد امسال باید با توجه به حجم بالای افراد حاضر در جشن هزینه‌های سنگینی را متحمل شود و تاثیرات سیاسی را در جو کشور برپا سازد.

وی در رابطه با امنیت جامعه با توجه به نزدیکی زمان انتخابات تاکید کرد: تمامی شبکه‌های مجازی به صورت کامل رصد می‌شوند تا پلیس بتواند از احتمال بروز اتفاقات ناگوار درکشور پیشگیری کند و این در حالی است که تاکنون پلیس نشستی با کاندیداتورهای انتخاباتی نداشته است و این عمل را در دستور کار خود قرار نداده است.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز