خبرگزاری کار ایران

توسط پلیس فتای گیلان صورت گرفت؛

احضار یک زوج به دلیل انتشار تصاویر خانوادگی در شبکه اجتماعی

asdasd

كارشناسان پلیس فتا با بهره گیری از توان علمی و مهندسی، هویت زوج مورد نظر و محل سكونت آنان را در رشت شناسایی و ضمن هماهنگی با مقام قضایی به پلیس فتا احضار كردند.

ایلنا: زوجی كه تصاویر خانوادگی مبتذل خود را در یکی از شبکه های اجتماعی منتشر کرده بودند، به پلیس فتا احضار شدند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سرهنگ محمدخانی رئیس پلیس فتای استان گیلان در تشریح این خبر اظهارداشت: در راستای اهداف پلیس فتا و کاهش جرایم در فضای سایبری، کارشناسان تیم رصد این پلیس طی بررسی های شبانه روزی در یکی از شبکه های اجتماعی خارجی، با شناسایی زوجی كه تصاویر خانوادگی مبتذل خود را در این فضا منتشر می كرد، رسیدگی به این پرونده را در دستور كار خود قرار دادند.

این مقام انتظامی ادامه داد: كارشناسان پلیس فتا با بهره گیری از توان علمی و مهندسی، هویت زوج مورد نظر و محل سكونت آنان را در رشت شناسایی و ضمن هماهنگی با مقام قضایی به پلیس فتا احضار كردند.

سرهنگ محمدخانی افزود: متهمان با مشاهده شواهد و قرائن موجود به بزه انتسابی اعتراف كردند كه پرونده متشكله جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی تحویل داده شد.

رئیس پلیس فتای گیلان به شهروندان توصیه كرد: از انتشار تصاویر شخصی و خانوادگی خود در اینترنت خودداری كنند و به این نكته توجه داشته باشند، انتشار محتوای خلاف عفت عمومی در فضای مجازی براساس بند 2 ماده 6 قانون مجازات اسلامی و ماده 14 قانون جرایم رایانه ای جرم تلقی و قانونگذار برای مرتكبان چنین جرایمی، مجازات جزای نقدی و حبس در نظر گرفته است.

محمد خانی در خاتمه تصریح كرد: افراد زیادی در شبكه های اجتماعی با اهداف خاص از پیش برنامه ریزی شده فعالیت دارند كه به دنبال مقاصد مجرمانه مختلفی از جمله هتك حیثیت، اخاذی، كلاهبرداری، جعل هویت، سرقت اطلاعات و ترویج فرهنگ ابتذال غرب هستند كه غفلت شهروندان از این موضوع، ممكن است كیان خانوادگی و حریم خصوصی آنان را تحت الشعاع قرارداده و از لحاظ روحی و روانی آسیب جدی را به پیكره خانواده وارد سازد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز