خبرگزاری کار ایران

ادامه دادگاه ۴ زورگیر پایتخت؛

ابراز پشیمانی زورگیران متهمان ردیف اول و دوم از زورگیری

کد خبر : ۳۲۱۸۹

در ادامه رسیدگی به پرونده چهار زورگیر خشن قاضی صلواتی با تفهیم اتهام به متهم ردیف دوم پرونده از او خواست به دفاع از خود بپردازد.

ایلنا: متهم ردیف دوم پرونده زورگیران خشن با ابراز پشیمانی از جرایم خود گفت: بخاطر سرقت حدود ۱۵ هزار تومان پول باید اعدام شوم.
به گزارش خبرنگار ایلنا، متهم نیز پس از قرارگرفتن در جایگاه گفت: من متولد سال ۱۳۷۱ هستم و برای اولین بار است که دستگیر می‌شوم تا سوم راهنمایی درس خواندم و در این ماجرا فریب دوستم را خوردم.

وی ادامه داد: احتیاجی به پول نداشتم و هرچی پول می‌خواستم مادرم به من می‌داد روز حادثه در قهوه خانه نشسته بودیم که متهم ردیف چهارم از من خواست همراه‌شان بروم بعد هم به حوالی کریم خان آمده و از شاکی با تهدید چاقو سرقت کردیم.

قاضی: چند فقره سرقت مرتکب شده‌ای؟

متهم: بعد از این سرقت، سرقت دیگری انجام دادیم که تاریخ آن را بخاطر ندارم.

قاضی: در این سرقت‌ها چه میزان پول بدست آوردی؟

متهم: حدود ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان پول نصیب من شد اما نمی‌دانستم که بخاطر آن اعدام خواهم شد.

قاضی: چرا موقع سرقت چاقو همراه داشتی؟

متهم: چاقو را متهم ردیف چهارم پرونده به من داد تا با آن مالباخته‌ها را بترسانم.

قاضی: پدرت زنده است؟

متهم: نه، او را یکروز با قمه زدند که وقتی به بیمارستان رفتم متوجه شدم چشم پدرم را تخلیه کردند. هشت ماه بعد از این ماجرا یکروز پدرم از من خواست برای گرفتن فیش بانکی به بانک بروم اما وقتی برگشتم متوجه شدم او در مغازه سکته کرده است. من را مجازات کنید چون مرتکب جرم شدم اما اعدامم نکنید.

قاضی: امنیت جامعه چه می‌شود؟

متهم: من فریب رفیقم را خوردم این کار‌ها به درد نمی‌خورد. هر مجازاتی باشد قبول می‌کنم، اما اعدامم نکنید.

در ادامه وکیل متهم در جایگاه قرار گرفت و گفت: موکلم فاقد سابقه کیفری است و کیفر در نظر گرفته متناسب با اقدام مجرمانه او نمی‌باشد. در ابتدا به وی اتهام سرقت مسلحانه تفهیم شد که بعد به محاربه تغییر یافت. اگر فیلم این زورگیری در رسانه‌ها پخش نمی‌شد اقدام مته‌مان از مصادیق ماده ۶۵۲ قانون مجازات بوده و از مصادیق محاربه در نظر گرفته نمی‌شد.

وی ادامه داد: آیا افرادی که فیلم را پخش کردند مرتکب اقدام مجرمانه نشده‌اند موکل من جوان بوده و فاقد سابقه کیفری است او همچنین نیت محاربه نداشته است.

پس از دفاعیات وکیل متهم ردیف دوم رئیس دادگاه متهم ردیف اول پرونده را دوباره به جایگاه فراخواند و با تفهیم اتهام از او خواست برای آخرین بار به دفاع از خود بپردازد.

متهم نیز پس از حضور در جایگاه گفت: نمی‌خواستم این کار را انجام بدهم از شاکی نیز معذرتخواهی می‌کنم. درخواست دارم قاضی به من تخفیف مجازات بدهد. به همسن و سالان خود نیز توصیه می‌کنم جوانی خود را بخاطر سرقت به هدر ندهند.

در ادامه رسیدگی به این پرونده متهم ردیف دوم نیز در آخرین دفاعیات خود گفت: اشتباه کردم از شاکی نیز عذرخواهی می‌کنم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز