خبرگزاری کار ایران

تشریح کیفرخواست چهار زورگیر در دادگاه؛

سلامت روحی و روانی متهمان زورگیری از سوی پزشکی قانونی تایید شد

asdasd
کد خبر : ۳۲۱۳۵

با توجه به شرایط سنی متهمان از صاحبان علوم اندیشه کیفری می خواهم بر روی زوایای پیدا و پنهان این پرونده تحقیق کنند.

ایلنا: نماینده دادستان در دادگاه چهار زورگیر خشن با تشریح کیفرخواست و اقدامات مجرمانه متهمان گفت: سلامت روحی و روانی چهار متهم پرونده از سوی پزشکی قانونی تایید شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، قاضی امیر اسماعیل رضوان فر در تشریح کیفرخواست متهمان گفت: در این پرونده متهم ردیف اول متولد سال ۱۳۶۸، سابقه دار، متهم به محاربه و فساد فی الارض از طریق سرقت مسلحانه با سلاح سرد و همچنین ضرب عمدی شاکی پرونده است.

متهم ردیف ۲ متولد ۱۳۷۱ نیز متهم به محاربه و فساد فی الارض از طریق ایجاد رعب و هراس در جامعه است.

وی افزود: متهمان ردیف سوم و چهارم که ۲۱ و ۲۳ سال سن دارند و هر دو سابقه دار می‌باشند در این پرونده متهم به سرقت مسلحانه با سلاح سرد هستند.

نماینده دادستان گفت: ساعت ۱۲ روز ۱۱ آذرامسال زمانی که شاکی برای رفع مایحتاج به بانک سامان مراجعه کرده بود هنگام برگشت مورد حمله چهار متهم موتورسوار قرار گرفت. متهمان که مسلح به سلاح سرد بودند اقدام به خفت شاکی کرده و اموال باارزش وی را به سرقت بردند. آن‌ها همچنین قصد سرقت حلقه ازدواج شاکی را داشته که موفق به این کار نشدند.

پس از این سرقت ماموران تحقیقات خود را آغاز و موفق شدند با توجه به دلایل کشف شده در صحنه جرم چهار متهم را دستگیر کنند. سارقان همچنین صحنه سرقت را بازسازی کردند.

وی با اشاره به اینکه متهمان این پرونده حضور خود با سلاح سرد را در صحنه جرم تایید کرده‌اند، گفت: پزشکی قانونی سلامت روحی و روانی متهمان در زمان حادثه را تایید کرده‌اند. همچنین اقدام این افراد باعث ایجاد اخافه در بین مردم شده و مطابق با مواد قانونی است.

رضوان فر همچنین با اشاره به محاکمه این زورگیران اظهار داشت: افرادی که همچنان در سراب استفاده از سلاح سرد هستند توجه کنند که بر اساس قانون نگهداری سلاح سرد و گرم جرم بوده و اگر این سلاح را به روی مردم بکشند با حفظ شرایطی محارب محسوب می‌شوند.

همچنین با توجه به شرایط سنی متهمان از صاحبان علوم اندیشه کیفری می‌خواهم بر روی زوایای پیدا و پنهان این پرونده تحقیق کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز