خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس صدور گذرنامه و مهاجرت؛

مهلت اخذ روادید افاغنه تا پایان آذر ماه جاری

asdasd
کد خبر : ۲۶۷۵۴

باید ازدواج‌ها اتباع قانونی صورت بگیرد و ازدواج صرف تسهیل در امور اقامت شامل طرح نمی‌شود و ازدواج با هدف اقامت مشکلات زیادی را به بار می‌آورد.

ایلنا: رئیس پلیس صدور گذرنامه و مهاجرت گفت: در استان تهران زمان اتمام ثبت نام برای اخذ روادید پس از دوبار تمدید مهلت ۱۵ روزه، تا پایان آذر ماه جاری تمدید شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار محمود صادقی در نشست خبری ۱۹۷ در رابطه با اتباع افغانی حاضر در کشور گفت: براساس مصوبه شورای عالی امنیت، حدود یک میلیون و ۴۲۰ هزار تبعه افغانی در کشور سامن هستند که اتباع غیرمجاز افغان می‌بایست ثبت نام شوند و پس از ثبت نام جهت دریافت روادید و گذز نامه اقدام کنند.

رئیس پلیس صدور گذرنامه و مهاجرت ادامه داد: اتباع افغانی مجرد پس از ثبت نام باید به کشور خود بازگردند و از طریق کنسولگری ایران و با دریافت گذرنامه و روادید با مراجعه به پلیس می‌توانند گذرنامه خود را تا یک سال تمدید کنند.

وی در رابطه با اتباع افغان متاهل در کشور خاطرنشان کرد: بنابر اعمال نظر ریاست جمهوری متاهلین می‌توانند در کشور بمانند و امور خود را با مراجعه به سفارتخانه افغانستان رفع نمایند و روادید خود را به پلیس ارایه دهند.

صادقی ادامه داد: گذرنامه و روادید متاهلین در مرحله اول شش ماه و در مرحله دوم تا دوبار به مدت سه ماه تمدید می‌شود تا در‌‌نهایت یکسال می‌توانند به صورت قانونی در کشور ساکن بمانند و این در حالی است که تاکنون ۱۳۵ هزار سرپرست خانوار افغانی در این طرح ثبت نام کرده‌اند.

رئیس پلیس صدور گذرنامه و مهاجرت در رابطه با صدور روادید و گذزنامه در استان‌های کشور برای اتباع افغان بیان کرد: این طرح در استان‌ها تقریبا به طور کامل انجام شده است و در استان تهران زمان اتمام ثبت نام پس از دوبار تمدید مهلت ۱۵ روزه، تا پایان آذر ماه جاری تمدید شده است.

وی در رابطه با تعداد افراد ثبت نام شده در طرح ویژه افغان‌ها اظهار کرد: تا کنون بیش از نیمی از اتباع افغانی ثبت نام شده‌اند که این آمار در تهران نیز صدق می‌کند.

صادقی تاکید کرد: وظیفه ناجا برخورد قانونی با اتباع غیرمجاز و همچنین اخراج آنان بنابر قوانین مصوب از کشور است.

رئیس پلیس صدور گذرنامه و مهاجرت با بیان اینکه ازدواج اتباع افغانی با دختران ایرانی جهت تسهیل در امور گذرنامه و روادید محسوب طرح نمی‌شود، تصریح کرد: باید این ازدواج‌ها قانونی صورت بگیرد و ازدواج صرف تسهیل در امور اقامت شامل طرح نمی‌شود و ازدواج با هدف اقامت مشکلات زیادی را به بار می‌آورد.

صادقی از صدور یک میلیون و ۴۷۰ هزار جلد گذرنامه در این ماه خبر داد و افزود: این تعداد در مقایسه با سال گذشته افزایش پیدا کرده است.

وی از دستگیری یک باند جاعل گذرنامه خبر داد و تصریح کرد: در پی دستگیری یک فرد دارای گذرنامه تقلبی در فرودگاه امام خمینی و با بررسی‌های نیروی انتظامی یک باند شش نفره که بیشتر به جعل ویزای شینگن می‌پرداختند شناسایی و دستگیر شد.

رئیس پلیس صدور گذرنامه و مهاجرت ضمن تاکید بر استفاده ایرانیان از کاروان‌ها جهت زیارت عتبات عالیات گفت: هموطنان عزیز جهت تامین رفاه و حفظ امنیت از کاروانهای مجاز حج و زیارت استفاده کنند و از سفرهای انفرادی به عتبات پرهیز شود.

وی تاکید کرد: سفر به سوریه به علت حفظ امنیت مسافران ایرانی همچنان ممنوع است.

رئیس پلیس صدور گذرنامه و مهاجرت در رابطه با سیستم هوشمند تقاضای گذزنامه افزود: در این سیستم از سامانه پیامک استفاده می‌شد که به زودی این سیستم ارتقا پیدا می‌کند و متقاضیان با ارسال پیامک می‌توانند از جزییات مراحل صدور گذرنامه آگاه بشوند.

صادقی ادامه داد، در این سیستم متقاضیان در صورت نقص در مراحل صدور گذرنامه یا سیر مراحل صدور و یا تکمیل مراحل صدور آگاه می‌شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز