خبرگزاری کار ایران

زمان ثبت نام دانش آموزان 16 خرداد تا 15 تیرماه

asdasd
کد خبر : ۷۱۵۹۳

ستاد نظارت بر ثبت نام دانش آموزان در سطح استان، شهرستان، منطقه و ناحیه علاوه بر بررسی مشكلات مشترك و یافتن شیوه های مناسب برای سهولت انجام كار بویژه در شهرهای بزرگ، وضعیت واحدهای آموزشی را از نظر جنسیت، پذیرش، نوع مدرسه و دوره تحصیلی با تاكید بر یك نوبته بودن مدارس تا قبل ازآغاز ثبت نام مشخص و سازماندهی خواهد كرد.

ایلنا: دبیر ستاد مركزی نظارت و رسیدگی به ثبت نام دانش آموزان، اعلام کرد: ثبت نام دانش آموزان از 16 خرداد آغاز و تا 15 تیر با نظارت 800 مسئول و كارشناس ارزیابی در كشور ادامه دارد.

به گزارش ایلنا، قاسم مستقیم با بیان این كه دانش آموزان هنگام ثبت نام در مدارس دولتی، فقط هزینه بیمه را پرداخت می كنند، گفت: برای حسن اجرای دستور العمل ثبت نام، علاوه بر فعالیت ناظران در استان ها و مناطق، بازرسان و ناظرانی از سوی اداره كل ارزشیابی و رسیدگی به شكایات به صورت محسوس و نا محسوس از واحدهای آموزشی دستاوردهای ثبت نام در سراسر كشور، بازدید می كنند.

وی افزود: ستاد نظارت بر ثبت نام دانش آموزان در سطح استان، شهرستان، منطقه و ناحیه علاوه بر بررسی مشكلات مشترك و یافتن شیوه های مناسب برای سهولت انجام كار بویژه در شهرهای بزرگ، وضعیت واحدهای آموزشی را از نظر جنسیت، پذیرش، نوع مدرسه و دوره تحصیلی با تاكید بر یك نوبته بودن مدارس تا قبل ازآغاز ثبت نام مشخص و سازماندهی خواهد كرد.

مستقیم زمان ثبت نام از دانش آموزان در تمامی پایه های تحصیلی را از 16 خرداد تا 15 تیرماه اعلام کرد و گفت: اولیای دانش آموزان پایه اول ابتدایی قبل از آغاز ثبت نام باید با مراجعه به مدارس، فرم سنجش سلامت فرزندان خود را دریافت كنند.

مدیركل ارزیابی عملكرد و پاسخگویی به شكایات وزارت آموزش و پرورش، اول خرداد را زمان آغاز فعالیت پایگاه های سنجش تحصیلی و سلامت نو آموزان عنوان كرد و افزود: ثبت نام قطعی و نهایی دانش آموزان پایه اول ابتدایی با شركت در طرح سنجش انجام می شود.

وی با اشاره به این كه تمامی هنرستان های دولتی موظف هستند در حد ظرفیت های خود، حداكثر در حد تراكم دو كلاس از دانش آموزان پایه اول متوسطه عمومی ثبت نام كنند، خاطر نشان كرد: ثبت نام از هنرجویان هنرستان ها بدون محدوده جغرافیایی و بر اساس ضوابط انجام می شود.

وی تصریح كرد: مدیران مدارس دولتی ملزم هستند از دانش آموزان میان پایه بدون حضور آنان و اولیا محترمشان، در فرصت مقررثبت نام كنند.

مستقیم، بیشترین علت مراجعه اولیا به ستادهای ثبت نام را درخواست ثبت نام در خارج محدوده واحدهای آموزشی عنوان كرد و افزود: ثبت در مدارس همجوار و منطقه آموزشی، با تشخیص ستاد ثبت نام اداره كل آموزش وپرورش انجام خواهد شد.

وی با بیان این كه مدیران مدارس می توانند از فرزندان كاركنان دولت در آموزشگاه های نزدیك محل كاروالدین آنان متناسب با ظرفیت مدارس ثبت نام كنند، یاد آور شد: مدیران و مسئولان ثبت نام، رعایت احترام و شأن ارباب رجوع بویژه همكاران فرهنگی مراجعه كننده به مدارس را مورد توجه قراردهند.

دبیر ستاد مركزی نظارت و رسیدگی به امر ثبت نام وزارت آموزش وپرورش از مدیران خواست دستورالعمل ثبت نام همراه با شماره تلفن های پاسخگویی به شكایات ستاد نظارت بر ثبت نام وزارتخانه، استان و منطقه را در تابلوی اعلانات در معرض دید مراجعه كنندگان قرار دهند.

مستقیم در پایان گفت: والدین دانش آموز در صورت داشتن شکایت و یا مشاهده تخلف می توانند با شماره تلفن های ستاد مرکزی رسیدگی به امر ثبت نام که شامل 82287072 -82287073-82282229-82282226- تماس گیرند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز