خبرگزاری کار ایران

سرپرست کمیته برنامه‌ریزی درسی رشته زبان و ادبیات فارسی:

سند راهبردی زبان و ادبیات فارسی تدوین شد

asdasd
کد خبر : ۱۹۸۷۳

کارگروهی با سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه‌ها (سمت) و تعریف منابع درسی متناسب با برنامه‌های جدید تشکیل شده است.

ایلنا: سرپرست کمیته برنامه‌ریزی درسی رشته زبان و ادبیات فارسی گفت: تدوین برنامه و سند راهبردی زبان و ادبیات فارسی به تصویب کمیته برنامه ریزی زبان و ادبیات فارسی رسید.


به گزارش خبرنگار ایلنا، سید علی اصغر میرباقری فرد در نشست خبری به ارائه گزارش عملکرد این کمیته برنامه‌ریزی درسی رشته زبان و ادبیات فارسی پرداخت و گفت: بازنگری برنامه درسی دوره کار‌شناسی زبان و ادبیات فارسی در تاریخ ۴/۴/۹۱ به تصویب شورای برنامه ریزی آموزش عالی رسید.


وی همچنین از تدوین ۱۳ برنامه جدید درسی در دوره کار‌شناسی ارشد خبر داد و افزود: زبان و ادبیات فارسی با گرایش‌های ادبیات عامه، ادبیات پایداری، ادبیات کودک و نوجوان، ادبیات تطبیقی به تصویب کمیته برنامه ریزی زبان و ادبیات فارسی رسید.


سرپرست کمیته برنامه‌ریزی درسی رشته زبان و ادبیات فارسی تصریح کرد: زبان و ادبیات فارسی با گرایش‌های ادبیات معاصر، ادبیات عرفانی، ادبیات روایی، ادبیات نقد و نظریه‌های ادبی، ‌ادبیات نسخه پژوهشی و تصحیح متن، ادبیات ویراستاری، ادبیات آموزش زبان فارسی در کمیته برنامه ریزی زبان و ادبیات فارسی در حال بررسی است.


باقری فرد ادامه داد: همچنین زبان وادبیات فارسی گرایش ادبیات فارسی ویژه غیر فارسی زبانان در تاریخ ۱۵/۱۲/۹۰ و زبان و ادبیات فارسی گرایش ادبیات ویژه دانشگاه رضوی در تاریخ ۱۷/۱۱/۹۰ به تصویب شورای برنامه ریزی شوراری عالی رسید.


وی همچنین از تدوین شش برنامه جدید درسی در دوره دکتری خبر داد و افزود: زبان و ادبیات فارسی با گرایش‌های ادبیات غنایی، ادبیات عرفانی، ادبیات حماسی به تصویب شورای برنامه ریزی آموزش عالی رسید.


سرپرست کمیته برنامه‌ریزی درسی رشته زبان و ادبیات فارسی تصریح کرد: زبان و ادبیات فارسی با گرایش‌های فرهنگ و زبان‌های باستانی و آموزش زبان فارسی در کمیته زبان وادبیات فارسی در حال بررسی است.


باقری با اشاره به تصویب تدوین برنامه و سند راهبردی زبان و ادبیات فارسی درکمیته برنامه ریزی زبان و ادبیات فارسی، افزود: همچنین کارگروهی با سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه‌ها (سمت) و تعریف منابع درسی متناسب با برنامه‌های جدید تشکیل شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز