خبرگزاری کار ایران

گردشگری زیر چرخ آمار های غلط؛

ایران در رتبه 138 گردشگری جهان قرار دارد

asdasd

سالانه عنوان می‌شود که نزدیک به 27 میلیون زائر به مشهد می‌آیند و یا اینکه تعداد فضاهای اقامتی در مشهد به 85 هزار تخت رسیده است و این آمار به هیچ عنوان با یکدیگر سنخیت ندارد.

ایلنا - مشهد: یکی از بزرگترین سرمایه گذاران گردشگری کشور گفت: ایران در سراسر مرزهای سرزمینی خود، دارای جاذبه‌های گردشگری بسیار زیادی چون جاذبه‌های تاریخی، زیارتی، طبیعی و باستانی است و باید از این ظرفیت‌ها به بهترین نحو ممکن استفاده شود.

به گزارش ایلنا از مشهد، سید مهدی درهمی با بیان اینکه توسعه گردشگری بدون همیاری رسانه‌ها امکانپذیر نیست افزود: گردشگری در حوزه‌هایی مانند افزایش تولید ناخالص ملی، ایجاد فرصت‌های شغلی و همچنین بسترسازی برای سرمایه‌گذاری در این عرصه نقش فراوانی دارد.

وی اظهار داشت: ایران از لحاظ جاذبه‌های گردشگری در میان 10 کشور اول دنیا قرار دارد، اما نکته تامل‌برانگیز این است که ایران به‌ لحاظ سرمایه‌گذاری در گردشگری و فرصت‌های شغلی ایجاد شده توسط گردشگری، به ترتیب در رده 138 و 137 دنیا است.

مدیرعامل مجتمع سپاد سهم بخش گردشگری در تولید ناخالص ملی را نیز اندک ارزیابی کرد و ادامه داد: ایران از این نظر در رده 127 دنیا قرار دارد.

درهمی افزود: طبق پیش‌بینی‌های سازمان جهانی گردشگری، تا سال 2021 نیز جایگاه خوبی برای ایران تصور نشده است و این امر گوشزد می‌کند که سرمایه‌گذاری‌ها در این بخش باید افزایش پیدا کند.

مدیرعامل مجتمع سپاد تصریح کرد: سرعت تغییرات در بخش گردشگری ایران، رضایت‌بخش نیست، در حالی که در تمام دنیا، تغییرات براساس برنامه‌ریزی‌های قبلی جلو می‌رود.

درهمی عنوان کرد: یکی از مسائل و مشکلات دیگری که در حوزه گردشگری مشاهده می‌شود، اعداد و ارقامی است که همه ساله در زمینه ورود زائر و یا گردشگر عنوان می‌شود و مشهد مقدس از این نظر جایگاه ویژه‌ای دارد.

وی افزود: برای مثال، سالانه عنوان می‌شود که نزدیک به 27 میلیون زائر به مشهد می‌آیند و یا اینکه تعداد فضاهای اقامتی در مشهد به 85 هزار تخت رسیده است و این آمار به هیچ عنوان با یکدیگر سنخیت ندارد.

درهمی در ادامه با قیاس میان ایران و برخی کشورهای دیگر در زمینه گردشگری یادآور شد: در کشوری مانند مالزی، 16درصد فرصت‌های شغلی، از گردشگری ناشی می‌شود و اگر ما نیز بتوانیم آمار گردشگر خارجی خود را به 25 میلیون نفر برسانیم، قطعا نرخ بیکاری در ایران، صفر می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز