خبرگزاری کار ایران

واکنش به تصمیم دولت برای واگذاری سازمان میراث فرهنگی؛

سالک: وظایف حاکمیتی قابل واگذاری نیست

asdasd
کد خبر : ۸۴۴۱۲

به گفته ملک زاده تا 9 تیر ماه جاری سازمان میراث فرهنگی به بخش خصوصی واگذار می‌شود این در حالی است که این سازمان متعلق به بخش حاکمیتی است.

ایلنا: نایب رئیس اول کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه باید واگذاری سازمان میراث فرهنگی به بخش خصوصی متوقف شود گفت: اولویت ما توقف اجرای اصل واگذاری است.

احمد سالک کاشانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به اینکه واگذاری سازمان میراث فرهنگی به بخش خصوصی توسط رئیس این سازمان مطرح شده است، گفت: به گفته ملک زاده تا 9 تیر ماه جاری سازمان میراث فرهنگی به بخش خصوصی واگذار می‌شود این در حالی است که این سازمان متعلق به بخش حاکمیتی است.

وی ادامه داد: در جلسه علنی دیروز مجلس شورای اسلامی تذکر شفاهی خود را به شخص رئیس جمهور دادم و اعلام کردم که نمی‌شود این سازمان را به بخش خصوصی واگذار کرد چرا که امکان آن وجود ندارد و باید رئیس جمهور مانع از این واگذاری به بخش خصوصی شود.

نایب رئیس اول کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه واگذاری سازمان میراث فرهنگی به بخش خصوصی خسارات سنگینی به جای خواهد گذاشت تاکید کرد: صحبت های من در صحن مجلس برای ممانعت از اجرایی شدن این مساله بود. البته مسئولان سازمان میراث فرهنگی با حضور در کمیسیون فرهنگی مطالبی را ارائه دادند که قانع کننده نبود.

سالک کاشانی با اشاره به اینکه این جمله که سازمان میراث فرهنگی به بخش خصوصی واگذار می شود دارای نکات و مباحث فراوانی است اظهار کرد: آنچه برای مجلس مهم است اصل قضیه واگذاری است که باید به هر طریقی مساله متوقف شود. در واقع جلوگیری از این حادثه اولویت اول مجلس است.

وی درباره ارزیابی از عملکرد سازمان میراث فرهنگی پاسخ صریحی نداد و گفت: ارزیابی این سازمان به فاکتورهایی همچون چگونگی حفظ آثار، هزینه‌های صورت گرفته، استقبال گردشگران داخلی و خارجی و غیره بستگی دارد که باید به صورت تخصصی انجام شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز