خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس نهم:

قاچاق خاک کشور را از مرزبانی ناجا پیگیری می کنیم

asdasd
کد خبر : ۷۳۷۳۹

به زودی موضوع صادرات غیرقانونی خاک در کمیسیون کشاورزی مطرح می شود و من معتقدم باید امنیت قضایی خاک کشور تامین شود و هر کسی به خود اجازه تاراج خاک کشور را ندهد.

ایلنا: عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: موضوع قاچاق خاک کشور را از طریق مرزبانی ناجا پیگری خواهیم کرد.

علی ایرانپور نماینده مبارکه و عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا گفت: کشاورزی ما نیاز به خاک مرغوب دارد و خاک مرغوب ما در کشور میزان قابل توجهی نیست و باید تلاش مسئولان برای توسعه کشاورزی باشد نه اینکه ما شاهد اقداماتی باشیم که کشاورزی را با تهدید مواجه کند.

وی افزود: لازم است اصلاح سیستم آب و خاک کشور برای بهبود کشاورزی انجام شود اما خیلی از اراضی بایر رها شده اند که اگر موضوع آب این مناطق حل شود این خاک قابل زراعت است.

ایرانپور گفت: متاسفانه شاهدیم که خاک کشور به صورت غیر قانونی خارج می‌شود و کشورهای خلیج فارس هم از کیفیت خاک ما مطلع هستند و می خواهند تا به هر نحوی از آن بهره مند شوند.

نماینده مبارکه اضافه کرد: این اقدام در راستای ضدیت با منافع ملی است و متاسفانه به‌جای آنکه مردم خود را از نعمات الهی بهره‌مند کنیم دیگران در حال بهره مند شدن از خاک ما هستند.

وی تاکید کرد: پس از پایان بررسی لایحه بودجه کشور موضوع صادرات غیرقانونی خاک در کمیسیون کشاورزی مطرح می شود و من معتقدم باید امنیت قضایی خاک کشور تامین شود و هر کسی به خود اجازه تاراج خاک کشور را ندهد.

این نماینده مجلس نهم تصریح کرد:‌ قطعا موضوع را از طریق مرزبانی ناجا پیگری خواهیم کرد و در کمیسیون نیز موضوع مورد بررسی جدی قرار خواهد گرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز