خبرگزاری کار ایران

مراسم بزرگداشت فردوسی برگزار شد؛

از اجرای موسیقی تاجیکی تا تشویق ملک زاده

کد خبر : ۷۲۹۶۱

حضور رییس جمهوری به همراه مشاور خود که بیش از این بنا بود در جشن حاضر شوند منتفی شد/ مراسم های بزرگداشت هیچ ارتباطی با مسائل سیاسی کشور ندارد و تنها برای تکریم ارزشهای فرهنگی کشور اجرا می شود.

ایلنا: مراسم بزرگداشت فردوسی به همت سازمان میراث فرهنگی در سالن 12 هزار نفری آزادی برگزار شد که این مراسم حواشی متعددی داشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا , مراسم بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی شاعر حماسه سرا و ثبت جهانی ردیف موسیقی سنتی ایران در یونسکو , در سالن 12 هزار نفری آزادی به همت سازمان میراث فرهنگی با حضور جمعی از فرهنگیان و موسیقی دانان برگزار شد.

بیش از این بنا بود محمود احمدی نژاد به همراه اسفندیار رحیم مشایی در این مراسم حاضر شوند که در لحظات آغازین این مراسم این حضور به برنامه ها و مراسم آتی سازمان میراث فرهنگی در هفته میراث فرهنگی که تا هفت روز دیگر ادامه دارد , موکول شد.

این مراسم از ساعت 16 امروز آغاز شد و در ابتدا ارکستر سمفونی تهران و همچنین گروه موسیقی سنتی به همراه نقالان شاهنامه و شاهنامه پژوهان به هنرمایی پرداختند که محوریت هنرنمایی این افراد بر مباحث مربوط به حماسه سرای بزرگی ایران حکیم ابوالقاسم فردوسی بود و در بخش هایی به مراتب زیادی بر مباحث ملی تاکید شد.

محمود شهریاری و اسماعیل صدر مجریان این برنامه بودند که آقای شهریاری باز هم مانند همیشه با روایت کردن لطیفه به عنوان خاطرات کاظم احمدزاده میهمانان را سرگرم کرد که البته برخی از این خاطرات درخور این مراسم نبود.

نکته جالب این برنامه بر این بود که با توجه به اینکه بخشی از برنامه مربوط به ثبت جهانی ردیف موسیقی ایران بود ولی بیشتر زمان این مراسم به موزیک های پاپ و کلاسیک اختصاص پیدا کرد.

جمعیتی که از این بزرگداشت استقبال کرده بودند به سختی نیمی از سالن را پر می کرد لذا میتوان حدود میهمانان این برنامه را در حدود 2 تا 2 هزار 500 نفر تخمین زد.

همچنین در این مراسم سید محمد حسینی وزیر ارشاد حاضر بود و به سخنرانی پرداخت و هدف اصلی این بزرگداشت را تکریم و زنده کردن ارزش های ادبی و فرهنگی کشور عنوان کرد.

مسعود علویان صدر نیز در ادامه این برنامه به ارزش های شاهنامه در جهان اشاره کرد و افزود: ثبت جهانی ردیف موسیقی ایران یک کار بزرگ فرهنگی در حد شاهنامه بوده است.

علاوه بر این محمد شریف ملک زاده رییس سازمان میراث فرهنگی نیز به سخرانی پرداخت و در سخنرانی خود بارها تاکید کرد که این نوع مراسم های بزرگداشت هیچ ارتباطی با مسائل سیاسی کشور ندارد و تنها برای تکریم ارزشهای فرهنگی کشور اجرا می شود و نکته جالب این سخنرانی تشویق گروهی تماشگران مراسم بود که ملک زاده را با دست زدن و فریاد زندن مورد تشویق خود قرار میدادند.

در نهایت در این مراسم از رامبد سدیف،حاتم عسگری‌فراهانی، امیر صادقی، میرزاعلی، قوام، فرهنگیان و فعالان و موسیقیدانان و نقالان و شاهنامه پژوهان با حضور محمد حسینی وزیر ارشاد, محمد شریف ملک زاده رییس سازمان میراث فرهنگی و مسعود علویان صدر معاون سازمان میراث فرهنگی تقدیر به عمل آمد.

در پایان این مراسم نیز یک گروه موسیقی تاجیکی نیز به نوازندگی پرداختند و این مراسم در ساعت 20 به پایان رسید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز