خبرگزاری کار ایران

معاون رییس جمهوری در دیدار با وزیر گردشگری مصر پیشنهاد كرد:

احداث دفا‌تر اطلاع‌رسانی در دو کشور ایران و مصر

کد خبر : ۵۱۶۰۱

علی رغم وجود مشترکات فراوان بین دو ملت ایران و مصر شناخت آن‌ها از یکدیگر بسیار کم است و توجه به مباحث فرهنگی راه حل رفع این مشکل است.

ایلنا: رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور پیشنهاد كرد: به منظور آشنایی مسافران با جاذبه‌های گردشگری ناشناخته ایران و مصر دفا‌تر اطلاع رسانی در دو کشور فعال و برنامه‌هایی همچون هفته‌های فرهنگی- گردشگری در ایران و مصر برگزار شود. 

به گزارش ایلنا، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در دیدار با وزیر گردشگری مصر و هیات همراه که صبح امروز (۸ اسفندماه) برگزار شد، ضمن اعلام حضور قطعی ایران در نمایشگاه گردشگری قاهره تاکید کرد: ایران و مصر بازارهای مناسب گردشگری برای ملتهای دو کشور

محمد شریف ملک‌زاده افزود: پیشینه تاریخی و فرهنگی غنی دو کشور باعث شده محدودیتی در ارتباط و تعامل گردشگری دو کشور متصور نباشیم.

معاون رییس جمهوری، مصر را یکی از اصلیترین حوزه‌های مطرح برای گردشگری و سفر ملت ایران برشمرد و گفت: از آنجا که ایرانیان به سفرهای گروهی، خانوادگی و سالم اهمیت می‌دهند، مصر می‌تواند مقصد مناسبی برای این سفر‌ها باشد.

رییس سازمان میراث فرهنگی امضای تفاهم نامه همکاری میان دو کشور در حوزه گردشگری را با اهمیت دانست و تاکید کرد: علی رغم وجود مشترکات فراوان بین دو ملت ایران و مصر شناخت آن‌ها از یکدیگر بسیار کم است و توجه به مباحث فرهنگی راه حل رفع این مشکل است.

به گفته معاون رییس جمهوری مدیر عامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران برای رایزنی با طرف مصری انتخاب شده و بخش خصوصی برای این همکاری آمادگی کامل دارد.

ملک‌زاده تصریح کرد: شرکت‌های هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) وآسمان به عنوان همکاران این مجموعه فعالیت دارند، علاوه بر آن از فعالیت خطوط هواپیمایی مصری نیز در این زمینه استقبال می‌کنیم.

رییس سازمان میراث فرهنگی همچنین پیشنهاد کرد: به منظور آشنایی مسافران با جاذبه‌های گردشگری ناشناخته ایران و مصر دفا‌تر اطلاع رسانی در دو کشور فعال و برنامه‌هایی همچون هفته‌های فرهنگی- گردشگری در ایران و مصر برگزار شود.

هشام زعزو، وزیر گردشگری مصر نیز در این دیدار گفت: صنعت گردشگری از ستونهای اصلی اقتصاد مصر است و در آینده نزدیک تحرک گردشگری بیشتری از طرف مصر به ایران خواهیم داشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز