خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور:

اطلس باستان‌شناسی تدوین شود

asdasd
کد خبر : ۴۹۴۸۸

نمایشگاهی از یافته‌های باستان‌شناسی را در سطح ملی برگزار کنند تا کتاب، عکس، نقشه و تصاویر موجود از کاوش‌های صورت گرفته در معرض دید علاقه مندان قرار گیرد.

ایلنا: رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور گفت: اطلس باستان‌شناسی کشور با همکاری خانه باستان‌شناسی عملیاتی و از این پس تمامی اموری را که در معاونت میراث فرهنگی و پژوهشگاه انجام شده با همکاری خانه باستان‌شناسان عملیاتی شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد شریف ملک‌زاده در مراسم افتتاح خانه باستان‌شناسان ایران بر حمایت مادی و معنوی از این تشکل تاکید کرد و گفت: متاسفانه بسیاری از باستان‌شناسان گمنام هستند و یافته‌های علمی آنان در خانه‌ها خاک می‌خورد.

وی به رییس پژوهشگاه سازمان میراث فرهنگی ماموریت داد حداقل ظرف یک ماه یافته‌های باستان‌شناسان را به کتاب تبدیل کند و یک کمیته علمی و تحقیقاتی تشکیل شود تا یافته‌هایی را که قابل انتشار است شناسایی کنند.

ملک‌زاده ادامه داد: علاوه بر این تحقیقات، باستان‌شناسان خاطرات مهمی دارند که از سختی‌هایی که در کاوش‌ها داشته‌اند بدست آمده است که می‌تواند در قالب یک کتاب پژوهشی عرضه شود و همچنین پژوهشگاه میراث فرهنگی باید به دور از تشریفات اداری با همکاری باستان‌شناسان کارهایی بزرگی انجام دهد.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به معاون میراث فرهنگی و رییس پژوهشگاه سازمان پیشنهاد کرد نمایشگاهی از یافته‌های باستان‌شناسی را در سطح ملی برگزار کنند تا کتاب، عکس، نقشه و تصاویر موجود از کاوش‌های صورت گرفته در معرض دید علاقه مندان قرار گیرد.

ملک‌زاده با یادآوری اینکه باستان‌شناسان بیشترین خدمات را به شناساندن هویت ایرانی اسلامی و میراث فرهنگی داشته‌اند به رییس پژوهشگاه گفت: باید کاری کرد که فعالیت‌های تحقیقاتی و پژوهشی به خانه باستان‌شناسان سوق داده شود.

وی افزود: انتشار خبرنامه ویژه باستان‌شناسان نیز امری ضروری است و معاونت میراث فرهنگی موظف است که انتشار چنین خبرنامه‌ای را به خانه باستان‌شناسان ایران بسپارد.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با تاکید بر اینکه باید دغدغه باستان‌شناسان مرتفع شود اظهار داشت: پیش از راه اندازی این خانه، دستور العمل نحوه اداره ان به نحوی تعیین شد که اداره آن از نحوه دولتی خارج و به صورت غیر انتفاعی، غیر سیاسی و مردمی اداره شود.

ملک‌زاده از پژوهشگاه سازمان درخواست کرد که اطلس باستان‌شناسی کشور را با همکاری خانه باستان‌شناسی عملیاتی کنند و از این پس تمامی اموری را که در معاونت میراث فرهنگی و پژوهشگاه انجام می‌شود با همکاری خانه باستان‌شناسان عملیاتی شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز