خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس فرودگاههای کشور:

محرومیت ۵ ساله از سفر برای حجاج حامل مواد مخدر

asdasd

بدون توجه به علل و ریشه یابی مساله نمی‌توان به حل این مشکل اقدام کرد/مجازات تنها، نمی‌تواند معضلات اجتماعی را حل و فصل کند و اگر با این گونه مشکلات و معضلات اجتماعی به صورت ریشه‌ای برخورد نشود، ادامه دارد.

ایلنا: رئیس پلیس فرودگاههای کشور گفت: اگر مواد مخدری از حجاج کشف شود علاوه بر مجازات‌های تعیین شده در قانون گذرنامه وی برای بار اول گذرنامه‌اش به مدت ۵ سال توقیف شده و از سفر وی جلوگیری می‌شود.

به گزارش ایلنا، نبی الله حیدری با اشاره به آغاز انتقال حجاج به سرزمین وحی اظهار داشت: از حاجیان می‌خواهیم که همانند گذشته همکاری خوبی را با پلیس فرودگاههای کشور داشته باشند و از انتقال موارد ممنوعه و حمل اشیایی که در عربستان همراه داشتن آن‌ها جرم است ‏‏‏، خودداری کنند.

وی ادامه داد: مهم‌ترین مسئله‌ای که حجاج باید به آن توجه کنند، همراه نداشتن مواد مخدر و برخی مسکن‌ها همانند استامینوفن کدئین است. بر اساس قانون کشور عربستان حتی حمل چند گرم ماده مخدر نیز می‌تواند حبس طولانی مدت یا اعدام را به همراه داشته باشد لذا بهتر است حجاج قبل از اعزام در مورد همراه داشتن داروهای خود با پزشک کاروان مشاوره کنند.

حیدری با اشاره به آمادگی پلیس برای کنترل خروج حجاج از کشوراشاره کرد و گفت: پلیس امسال نیز همانند گذشته کنترل‌ها را افزایش داده است که خوشبختانه سال گذشته با همکاری خوب حجاج و کنترل دقیق پلیس هیچ موردی از دستگیری حمل کننده مواد مخدر به کشور عربستان نداشتیم.

وی به برخی باورهای غلط برخی حجاج در زمینه انتقال مواد مخدر خبر داد و گفت: برخی حجاج فکر می‌کنند اگر مقداری مواد مخدر را برای مصرف شخصی به عربستان ببرند هیچ مشکلی برای آن‌ها پیش نمی‌آید در صورتی که عربستان سخت‌ترین مجازات‌ها را برای مواد مخدر در نظر گرفته است.

رئیس پلیس فرودگاههای کشورافزود: پلیس فرودگاه همانند سال‌های گذشته با استفاده از دستگاههای بادی اسکنر و ایکس ری از حمل و انتقال مواد مخدر توسط برخی حجاج جلوگیری می‌کند.

رئیس پلیس فرودگاههای کشور به مجازات‌های تعیین شده برای حجاج دارای مواد مخدر در کشور اشاره کرد و گفت: اگر مواد مخدری از حجاج کشف شود علاوه بر مجازات‌های تعیین شده در قانون گذرنامه وی برای بار اول و بنا بر قوانین گذرنامه‌اش به مدت ۵ سال توقیف شده و حق مسافرت خارج از کشور را ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر، سرپرست حجاج ایرانی، نیز سال گذشته در جمع مسئولان و کارگزارن حج، اعتیاد به مواد مخدر را یک معضل اجتماعی دانست و افزود: بدون توجه به علل و ریشه یابی مساله نمی‌توان به حل این مشکل اقدام کرد.

وی افزود: مجازات تنها، نمی‌تواند معضلات اجتماعی را حل و فصل کند و اگر با این گونه مشکلات و معضلات اجتماعی به صورت ریشه‌ای برخورد نشود، ادامه دارد.

نماینده ولی فقیه، یکی از مراحل مهم در مقابله با آسیب‌های اجتماعی را پیشگیری از آن‌ها دانست و افزود: متاسفانه توجه به مقوله «پیشگیری» از سوی خانواده‌ها مغفول واقع گردیده است و به واسطه این کم توجهی بنیان خانواده، در تمام جهان در معرض تهدید قرار گرفته است. خانواده‌هایی که به دور از آموزه‌های درست اخلاقی، اجتماعی و اسلامی بوده و دچار انواع و اقسام آسیب‌های اجتماعی می‌باشند، فرزندانی را به اجتماع تحویل می‌دهند که زمینه پذیرش بسیاری از معضلات و آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد را دارا هستند.

مدیران کاروان‌های اعزامی توجه داشته باشند برخی از داروهای روان گردان یا آرام‌بخش در عربستان سعودی جزء مواد مخدر محسوب می‌شود و حتی ماده‌ای مانند شیرین‌بیان نیز در عربستان ممنوع است.‌‌ همان حکم تریاک را دارد و کشف آن از زائری می‌تواند تمام کاروان را برای ۲۴ ساعت معطل کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز