خبرگزاری کار ایران

رییس انجمن راهنمایان گردشگری:

برگزاری جشنواره سفرنگاری ناصرخسرو در کشورهای فارسی زبان پیگیری می‌شود

کد خبر : ۳۷۴۷۷

اگر بخواهیم به سبک گذشته درصنعت گردشگری و سفرنامه نویسی به کارهای خود ادامه دهیم علاوه بر عقب ماندن در جذب گردشگر، مخاطبان خود را نیز از دست می‌دهیم.

ایلنا: طراح جشنواره سفرنامه نگاری ناصر خسرو گفت: به دنبال گسترش فرهنگ گردشگری و سفرنامه نگاری هستیم که در اولین مرحله گسترش جشنواره‌های سفرنگاری را در کشورهای فارسی زبان در نظر داریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، آرش نورآقایی در نشست خبری دومین جشنواره سفرنگاری ناصرخسرو قبادیانی گفت: امسال نام این جشنواره از سفرنامه نویسی به سفرنگاری ناصرخسرو تغییر کرده است چراکه در مقایسه با سال قبل بخش‌های متفاوتی از سفر و سفرنامه نویسی دراین جشنواره در نظر گرفته شده است.

طراح جشنواره سفرنگاری در رابطه با اهداف اینجشنواره خاطرنشان کرد: ما از همین امروز بدنبال فراهم کردن شرایط برای برگزاری دوره دوم جشنواره هستیم و مهم‌ترین هدف ما بالا بردن سطح اهمیت این جشنواره است تا بتوانیم جوایز این جشنواره رابه عنوان جوایز مهم سفرنامه نویسی درسطح کشوری و بین المللی مطرح کنیم.

وی ضمن اشاره به قدمت هزار ساله سفرنامه در ایران اظهار کرد: زمانی که ما در زمینه سفرنامه قدمت بالایی را در بین جوامع بین المللی به خود اختصاص داده‌ایم باید بتوانیم حرفی برای گفتن در سطح بین المللی داشته باشیم ولی متاسفانه سفرنامه نویسی در کشور ما در حال فراموشی است.

نورآقایی ادامه داد: وجود این جشنواره نشان دهنده توجه ما به امر مهم سفرنامه نویسی در کشور است.

وی در رابطه با ابعاد سفرنامه نویسی افزود: باید علاوه بر اهمیت گردشگری به نقش مهم سفرنامه در ادبیات کشور توجه شود چراکه متاسفانه بسیاری از آثار ادبی کشور همچون تار و نظامی گنجوی شاعر بزرگ ایران ملیت اصلی خود را در سطح دنیا از دست دادند.

نورآقایی افزود: ما باید اسم ناصرخسرو را به عنوان کسی که ۳۰۰ سال بیش از مارکوپولو به سفرنامه نویسی پرداخته است در دنیا مطرح کنیم.

رئیس انجمن راهنمایان گردشگری ایران با بیان اینکه این جشنواره فقط متعلق به ناصرخسرو نیست افزود: قرار است هر سال در جشنواره از یک سفرنامه نویس بزرگ ایرانی تقدیر و تجلیل شود که امسال منوچهر ستوده مه‌مان ویژه این جشنواره محسوب می‌شود.

وی به اهمیت وبلاگ نویسان گردشگری در دنیا اشاره کردو افزود: ‌وبلاگ نویسان از عام مردم هستندو می‌توان با دعوت این افراد به ایران موزه و آثار کشور را به آنان معرفی کنیم و این وبلاگ نویسان که به نوعی رسانه تلقی می‌شوند ایران در اذهان عمومی مطرح کنند.

نورآقایی به پیشرفت تجهیزات و امکانات در صنعت گردشگری و سفرنامه نویسی اشاره کردو گفت: اگر بخواهیم به سبک گذشته درصنعت گردشگری و سفرنامه نویسی به کارهای خود ادامه دهیم علاوه بر عقب ماندن در جذب گردشگر مخاطبین خود را نیز از دست می‌دهیم.

وی ادامه داد: یکی از اهداف اصلی این جشنواره گسترش انگیزه سفرنگاری در بین عموم مردم است که بی‌شک می‌تواند درجذب گردشگر ومعرفی جاذبه‌های گردشگری ایران نقش مهمی را ایفا کند.

طراح جشنواره سفرنگاری ناصرخسرو تاکید کرد: توجه به سفرنامه و سفر با خود اشتغال، آبادانی، توریسم، درآمد و تبادل فرهنگی را به همراه دارد لذا به دنبال گسترش این فرهنگ هستیم و که در اولین مرحله گسترش جشنواره‌های سفرنگاری را در کشورهای فارسی زبان در نظر داریم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز