خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان میراث فرهنگی خبر داد:

راه اندازی گنجینه آثار مراجع عظام در قم

asdasd
کد خبر : ۳۳۶۴۴

ملک‌زاده گزارشی از فعالیتهای سازمان در حوزه ثبت میراث معنوی و ملموس همچون ثبت جهانی تعزیه، ثبت جهانی مراسم قالیشویان مشهد اردهال، ثبت ملی ۱۸۳آیین عاشورایی استانهای کشور، ثبت جهانی مسجد جامع اصفهان و تلاش در جهت مرمت ۶۰۰ مسجد جامع و اماکن مقدس دیگر ارائه کرد.

ایلنا: رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از راه اندازی گنجینه آثار مراجع تقلید در قم و راه اندازی موزه بزرگان دین در تهران تا ۳۰ بهمن ماه خبر داد.

به گزارش ایلنا، محمد شریف ملک‌زاده در سفر یک‌روزه به استان قم از میراث مذهبی این استان هم‌چون مساجد، بقاع متبرکه، اماکن و بناهای تاریخی بازدید و با برخی از علما و مراجع تقلید دیدار کرد.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در این سفر به راه اندازی گنجینه آثار مراجع تقلید در قم و راه اندازی موزه بزرگان دین در تهران اشاره کرد و گفت: در گنجینه آثار مراجع عظام قم آثار شخصی، زندگینامه‌ها، اسناد و نوشته‌های مراجع به نمایش گذاشته می‌شود.

معاون رییس جمهور با تاکید بر اهمیت جایگاه مراجع تقلید در راهبری راستین جامعه شیعیان و مسلمانان جهان در طول تاریخ اسلام و ضرورت معرفی آن به نسل امروز و آینده شیعیان خاطر نشان کرد: گنجینه آثار مراجع تقلید به همت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در مجموعه محور فرهنگی تاریخی بیت امام خمینی (ره) در قم ایجاد شده و تا پایان بهمن به بهره برداری می‌رسد.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ضمن بازدید از روند مرمت مسجد اعظم قم و دستور بر پیگیری جدی و مستمر برای مرمت میراث مذهبی این استان خواستار تسریع عملیات مرمت مسجد اعظم قم و احیای بیت مرحوم آیت الله بروجردی (ره) شد.

وی همچنین بر ثبت ملی مراسم جشن میلاد مادر میراث نبوی حضرت زهرا (س) و ثبت منشور مدیریت علوی مبتنی بر فرامین حضرت علی (ع) به مالک اش‌تر در فهرست میراث معنوی کشور تاکید کرد.

ملک‌زاده گزارشی از فعالیتهای سازمان در حوزه ثبت میراث معنوی و ملموس همچون ثبت جهانی تعزیه، ثبت جهانی مراسم قالیشویان مشهد اردهال، ثبت ملی ۱۸۳آیین عاشورایی استانهای کشور، ثبت دهه امامت و ولایت از عید قربان تا عید غدیر، ثبت خطبه خوانی حضرت زهرا (س)، ثبت جهانی مسجد جامع اصفهان، ثبت ملی مناسک حج ابراهیمی و تلاش در جهت مرمت ۶۰۰ مسجد جامع و اماکن مقدس دیگر در جهت احیاء، صیانت و معرفی مواریث ارزشمند معنوی و مذهبی ایران اسلامی ارائه کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز