خبرگزاری کار ایران

حج واجب ۲۹ تا ۳۶ روزه شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۴۸۴

قرار بود امسال پروازهای حج از فرودگاه امام (ره) انجام شود، ولی احساس کردیم این کار، سختی‌هایی دارد/ امسال تمام پروازهای «مدینه قبل» به فرودگاه مدینه و پروازهای «مدینه بعد» به فرودگاه جده انجام می‌شود و تمام پروازهای برگشت از فرودگاه مدینه خواهد بود.

ایلنا: رئیس سازمان حج و زیارت گفت: طول سفر حج در اختیار ما نیست و عربستان به‌ عنوان کشور میزبان، قوانینی دارد که براساس آن، امسال مدت زمان حج واجب برای زائران به ۲۹ تا ۳۶ روز محدود شده است.

به گزارش ایلنا، سعید اوحدی در گردهمایی آموزش و توجیهی حج امسال که در استادیوم ۱۲هزار نفری آزادی برگزار شد، بیان کرد: محاسبات بعثه‌ مقام معظم رهبری درباره‌ مدت زمان حج، ۳۶ روز است و همه‌ هزینه‌ها برای این مدت زمان اضافه نسبت به تعداد روزهای قانونی و مورد نظر عربستان، از منابع داخلی سازمان حج تأمین شده است.

وی درباره اجاره‌ مسکن با توجه به ساخت و سازهای صورت‌گرفته در مکه و مدینه، افزایش هزینه‌ها‌، تغییرات ساختاری در کاروان‌ها و هیأت پزشکی، حمل و نقل داخل شهری، بهداشت محیط‌ و پخت غذا، توضیح‌ها و توصیه‌های لازم را به زائران ارائه کرد و گفت: امسال در منا و عرفات برای اولین بار، چادرهای خاصی به درمان زائران اختصاص داده شده است.

رئیس سازمان حج و زیارت همچنین درباره‌ هماهنگی با شرکت‌های هواپیمایی و فرودگاهی، گفت: قرار بود امسال پروازهای حج از فرودگاه امام (ره) انجام شود، ولی احساس کردیم این کار، سختی‌هایی دارد. هرچند زیرساختار‌ها در این فرودگاه آماده است، اما موافقت شد که پروازهای حج از مهرآباد انجام شود و در عمره، این پرواز‌ها به فرودگاه امام (ره) انتقال یابد.

وی همچنین یادآوری کرد: امسال تمام پروازهای «مدینه قبل» به فرودگاه مدینه و پروازهای «مدینه بعد» به فرودگاه جده انجام می‌شود و تمام پروازهای برگشت از فرودگاه مدینه خواهد بود.

اوحدی همچنین درباره‌ خرید کردن در عربستان نیز، افزود: باور کنید هیچ‌چیز در بازارهای آنجا نیست که با کیفیت‌تر از آن، در بازارهای ایران نباشد. اجازه ندهید حسرت از دست دادن انجام فرایضی مانند نماز که شاید یک‌بار توفیق آن در مدینه و مکه نصیبتان شود، بعد از سفر به دلتان بماند و از سوی دیگر، دیگران را به‌خاطر خرید کردن، به قضاوت این رفتار ایرانی‌ها بنشانید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز