خبرگزاری کار ایران

شهردار منطقه ۵ خبر داد:

احداث ۲۰ مسجد در غرب تهران تاپایان سال جاری

asdasd

به منظور تسهیل در دسترسی شهروندان به پایگاه دینی و مذهبی در محلات جانمایی احداث مسجد در ۲۷ نقطه از محلات نیز در دستور کار قرار دارد.

ایلنا:‌ شهردار منطقه ۵ در مراسم افتتاح مسجد امام خمینی (ره) شهرک اکباتان با اشاره به رویکرد مسجد محوری مدیریت شهری از احداث ۲۰ مسجد در سطح محلات این منطقه خبر داد.

به گزارش ایلنا، سعید طلوعی دراین مراسم گفت: توسعه فضاهای فرهنگی با محوریت مساجد در دستور کار قرار گرفته و براین اساس احداث ۲۰ مسجد ازجمله اولویت برنامه‌های سالجاری است.

وی با اشاره به کمبود مسجد درمنطقه ۵ گفت: درحال حاضر ۵۳ مسجد در سطح منطقه وجود دارد که با توجه به وسعت وجمعیت ساکن می‌بایست ۱۵۰مسجد وجود داشته باشد و برهمین اساس مدیریت شهری درجهت مشارکت دراحداث وتوسعه مساجد اهتمام ویژه‌ای دارد.

طلوعی افزود: بدین منظور کمیته امورمساجد در منطقه تشکیل و در خصوص تجهیز، توسعه و مشارکت در احداث مساجد تصمیم گیری و برنامه ریزی می‌شود. با توجه به نیاز منطقه درتوسعه مسجد ۲۰ قطعه زمین واگذار و با مشارکت شهروندان احداث می‌شود.

وی با اشاره به آمادگی شهرداری درمشارکت دراحداث مسجد گفت: به منظور تسهیل دردسترسی شهروندان به این پایگاه دینی ومذهبی درمحلات جانمایی احداث مسجد در۲۷نقطه ازمحلات نیز دردستورکارقراردارد.

رئیس ستاد اقامه نماز کشورهم در این مراسم با اشاره به جایگاه برجسته مساجد، برتقویت عوامل جذب مردم به مسجد وهمچنین نهضت مسجد سازی تاکید کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی دراین مراسم با اشاره به نقش محوری مساجد و جایگاه آنکه محوریت حقوق شهروندی است، گفت: ۱۰ آیه در قرآن کریم آمده مبنی بر اینکه حساب نماز از سایر عبادات جداست و این نشان دهنده اهمیت و جایگاه والای نماز است برهمین اساس نهضت مسجدسازی نیز یکی از مسائلی است که پیر و جوان ندارد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه باید از ظرفیتهای موجود در توسعه مساجد استفاده کرد وگفت: اولین کار خداوند بر روی زمین احداث مسجد بود و درکشوری که حکومت آن اسلامی است هم باید مسجدسازی در اولویت برنامه هاقرار بگیرد وهرکجا که شهرکی ومحل سکونتی احداث می‌شود باید فضایی برای مسجد نیزدرنظرگرفته شود.

قرائتی افزود: اولین کاری که پیامبر اسلام (ص) بر روی زمین انجام داد احداث مسجد بود، معراج پیامبر (ص) از مسجد بود و قیام امام زمان (عج) از مسجد خواهد بود.

وی افزود: دفاع مقدس کشور را حفظ کرد و ۹۵ درصد اعزام بچه‌های جبهه از مسجد بود و اولین سخنرانی حضرت امام خمینی (ره) در سال ۱۳۴۲ در مسجد اعظم بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز