خبرگزاری کار ایران

سید بهلول حسینی درگفت‌و‌گو با ایلنا مطرح کرد؛

اعضای کمیسیون عمران به دنبال طرح تحقیق و تفحص از سازمان ثبت اسناد و املاک کشور

asdasd

تحقیق وتفحص از سازمان ثبت و اسناد و املاک کشور راهی در راستای مبارزه با فساد اقتصادی به شمار می‌رود.

ایلنا: عضو کمیسیون عمران در مجلس شورای اسلامی گفت: تحقیق و تفحص از سازمان‌ها و نهادهای دولتی حق قانونی و ذاتی مجلس برای پی بردن و جرائم و تخلفات است.

سید بهلول حسینی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در رابطه با تحقیق و تفحص از سازمان ثبت و اسناد و املاک کشور توسط نمایندگان مجلس با بیان اینکه هنوز ۱۵ امضا برای مطرح شدن این تحقیق و تفحص در صحن علنی جمع آوری نشده است گفت: اعضا کمیسیون در نظر دارند تا امضای مورد نیاز را برای انجام تحقیق و تفحص از سازمان ثبت و اسناد و املاک کشور را برای طرح در صحن علنی تا هفته آینده با رایزنی‌هایی جمع آوری کنند.

وی افزود: به دلیل اینکه سازمان ثبت و اسناد و املاک کشور متولی ثبت سندهای اراضی در کشور است لذا نمایندگان می‌بایست برای تحقیق و تفحص از زمین خواری در این سازمان دولتی ورود پیدا کنند و تحقیق و تفحص از این سازمان لازم و ضروری است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بیان کرد: سازمان ثبت و اسناد و املاک کشور باید به گونه منطقی اقدامات خود را محاسبه کند تا در کشور شاهد زمین خواری نباشیم.

نماینده میانه در خانه ملت گفت: امروزه افرادی هستند که با داشتن واسطه در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بیشتر اراضی کشور از جمله زمین‌های کشاورزی و جنگلی را به نام خود و یا بزرگان خود می‌کنند و در فرصت مناسبی با قیمت‌های گزافی آن‌ها را به مردم می‌فروشند و یا با آپارتمان سازی‌های متعدد باعث از بین رفتن زمین‌های زراعی و چنگلی می‌شوند.

وی با بیان این مطلب که تحقیق و تفحص حق قانونی ذاتی مجلس برای پی بردن به جرائم و تخلفات است گفت: اعضای کمیسیون عمران با کمک گرفتن از دیگر کمیسیون‌های مربوطه همچون مرکز پژوهش‌ها، کمیسیون آب کشاورزی و منابع طبیعی در نظر دارند پس از تعطیلات مجلس طرح تحقیق و تفحص را در صحن علنی مطرح کنند.

نماینده میانه در مجلس شورای اسلامی گفت: تحقیق وتفحص از سازمان ثبت و اسناد و املاک کشور راهی در راستای مبارزه با فساد اقتصادی به شمار می‌رود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز