خبرگزاری کار ایران

شهردار منطقه ۲۱:

تقاطع غیر همسطح بلوار ایران خودرو با بزرگراه های شهید لشگری و فتح به زودی افتتاح می شود

asdasd
کد خبر : ۷۲۱۸۳

تقاطع غیر هم سطح شهید لشگری با ایران خودرو با برآورد هزینه حدود 150میلیارد ریال با سیستم عرشه فلزی شامل یک دستگاه پل روگذر به طول 700 متر و به عرض 26 متر و زیر گذر شمال به جنوب به طول 700 متر و عرض 18 متر است که تا کنون با حجم 35000 متر مکعب عملیات خاکی،7500 متر مکعب بتن ریزی،950 تن آهن آلات،60 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

ایلنا: شهردار منطقه 21 گفت: تقاطع غیر همسطح بلوار ایران خودرو با بزرگراه های شهید لشگری و فتح که از پر ترددترین بزرگراه های شهر تهران و به نوعی اصلی ترین ورودی و خروجی غرب تهران محسوب می شوند به زودی به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 21، مصطفی سلیمی با بیان اینکه با توسعه شهر تهران به تبع آن توسعه شهرک های مسکونی و صنعتی اطراف آن میزان عبور و مرور وسایل نقلیه سبک و سنگین در این دو محور به طرز چشمگیری افزایش یافته است گفت:منطقه 21 شهرداری تهران با دارا بودن قریب به 30 کیلومتر از مجموع طول بزرگراه های شهید لشگری و فتح متحمل اصلی تبعات ناشی از این افزایش ترافیک عبوری است.

وی افزود: در این راستا تقاطع بزرگراه های شهید لشگری و فتح با بلوار ایران خودرو از جمله نقاط دارای معضل جدی در این منطقه است که به دلیل حجم بالای خودروهای عبوری و سرویس کارخانجات از جمله کارخانه ایران خودرو در ساعات پیک کاری باعث ایجاد ترافیک های طولانی و در نتیجه اتلاف وقت و انرژی و ایجاد آسیب های جدی زیست محیطی و اجتماعی می شود.

شهردار منطقه 21 با اشاره به اینکه در سال های اخیر احداث تقاطع غیر همسطح در محورهای مذکور از جمله مطالبات جدی شهروندان از مدیریت شهری بوده است بیان کرد:از اواخر سال 91 با پیگیری های جدی از سوی منطقه و همکاری و مساعدت شهردار تهران و معاونت امور مناطق پس از تهیه نقشه ها و انتخاب پیمانکاران احداث تقاطعات مذکور در برنامه کاری منطقه قرار گرفت.

سلیمی در ادامه اظهار داشت: تقاطع غیر هم سطح شهید لشگری با ایران خودرو با برآورد هزینه حدود 150میلیارد ریال با سیستم عرشه فلزی شامل یک دستگاه پل روگذر به طول 700 متر و به عرض 26 متر و زیر گذر شمال به جنوب به طول 700 متر و عرض 18 متر است که تا کنون با حجم 35000 متر مکعب عملیات خاکی،7500 متر مکعب بتن ریزی،950 تن آهن آلات،60 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

این مقام مسئول همچنین درباره تقاطع غیر همسطح ایران خودرو با فتح نیز گفت: این تقاطع با برآورد هزینه حدود 80میلیارد ریال و بصورت سیستم دال بتنی مجوف شامل یک دستگاه پل به طول 45 متر و عرض 30 متر و رمپ و لوپها یی به مساحت 40000 متر مربع است که تا کنون با حجم 30000 متر مکعب عملیات خاکی،1800 متر مربع بتن ریزی و 500 تن آهن آلات 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

شهردار منطقه 21 در پایان اظهار داشت: با اهتمام و پشتکاری که بین همه عوامل دخیل در این پروژه های عظیم و فرامنطقه ای اعم از مدیران منطقه ای،عوامل حوزه فنی و عمرانی،مشاوران و پیمانکاران وجود دارد که به امید خدا طی دو ماه آینده شاهد بهره برداری از پل های اصلی پروژه های مذکور باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز