خبرگزاری کار ایران

یک استاد دانشگاه صنعتی شریف اعلام کرد:

رابطه خطی غلظت ذرات معلق با مرگ و میر تهرانی‌ها

asdasd
کد خبر : ۷۱۵۵۲

عدد اکتان بنزین‌های داخلی بالاست، ضمن این که ترکیبات آروماتیک سرطان‌زا در بنزین‌های تولید داخل دو تا سه برابر و میزان گوگرد و دیگر ناخالصی‌‌های آن نیز 5/3 برابر استاندارد یورو 4 است.

ایلنا: یک استاد دانشگاه صنعتی شریف گفت: غلظت ذرات معلق موجود در هوای تهران با میزان مرگ و میر تهرانی‌ها رابطه خطی دارد و به عبارتی هر چه میزان تراکم این ذرات بالاتر برود، میزان آمار تلفات ناشی از آلودگی هوا نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی معاونت حمل و نقل و تـرافیک شهرداری تـهران، وحید حسینی افزود: متاسفانه شاهد هجوم ذرات معلق به تهران و وفور این ذرات در شهرمان هستیم و در این میان ذراتی که از سوخت‌هایی مانند سوخت دیزل تولید می‌شوند، قطعاً سرطان زا هستند.

این استاد دانشکده مکانیک دانشگاه شریف با تاکید بر این که آلوده کننده‌های هوا مانند کارخانجات خودروساز خودشان باید هزینه‌هایی را که بر شهر و شهروندان تحمیل می‌کنند بپردازند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر خودروی پیکان و سایر خودروهای کاربوراتوری به دلیل آلودگی بالایی که تولید می‌کنند، نباید اجازه تردد داشته باشند.

همچنین مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران نیز در این ارتباط گفت: تهران به کلکسیونی از انواع آلاینده‌های زیست محیطی و تلنباری از قوانینی که به صورت مستقیم و غیر مستقیم با محیط زیست سر و کار دارند اما هرگز اجرا نشده‌اند، تبدیل شده و در حال حاضر قوانین آلودگی هوا قوانینی فانتزی محسوب می‌شوند.

یوسف رشیدی با اشاره به این که بسیاری علت اصلی آلودگی هوا را کیفیت نامناسب بنزین‌های مصرفی اعلام می‌کنند، افزود: عدد اکتان بنزین‌های داخلی بالاست، ضمن این که ترکیبات آروماتیک سرطان‌زا در بنزین‌های تولید داخل دو تا سه برابر و میزان گوگرد و دیگر ناخالصی‌‌های آن نیز 5/3 برابر استاندارد یورو 4 است.

این استاد دانشگاه در زمینه روش‌های کنترل آلودگی هوا در پایان خاطرنشان کرد: متاسفانه خودروسازان داخلی ضریب تراکم باک خودروهای تولیدی خود را دستکاری می‌کنند که این کار فرآیند آلودگی هوا را تا 40 درصد افزایش می‌دهد، ضمن این که دارندگان خودروهای نسل جدید حتماً باید از بنزین سوپر استفاده کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز