خبرگزاری کار ایران

گزارش ایلنا از ورود ورزشی‌ها به انتخابات شورای شهر؛

شیرینی سیاست زیر زبان ورزشی‌ها

asdasd
کد خبر : ۶۳۷۱۹

امسال و همزمان با انتخابات یازدهم ریاست جمهوری قرار است انتخابات دوره چهارم شورای شهر و روستا هم برگزار شود و اینبار ورزشی‌های بیشتری هستند که سودای رسیدن به صندلی عضویت در این حوزه را دارند.

ایلنا: این روزها ثبت‌نام از کاندیداهای شورای شهر و روستا در شرایطی ادامه دارد که شخصیت‌های مختلف ورزشی نیز همپای سایر بخش‌ها سعی می‌کنند سهمی از کرسی های این حوزه در 4 سال آینده داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، تب و تاب انتخابات شورای شهر و روستا تقریبا از دو دوره قبل بود که برای ورزشی ها اهمیت بیشتری پیدا کرد. جایی که رسول خادم و علیرضا دبیر به عنوان دو قهرمان المپیکی کشتی آزاد ایران به یکباره تصمیم‌گرفتند از دنیای کشتی و ورزش کوچ و به عالم بی انتهای سیاست بروند.

آنها که در آن روزگار به واسطه محبوبیت و مقبولیتی که به خاطر هنرنمایی‌شان در المپیک پیدا کرده بودند، از تهران کاندیدای شورای شهر شدند و شاید در عین ناباوری رای لازم برای حضور در این حوزه را هم به دست آوردند و خود را به عنوان نمایندگان بخش ورزش در عرصه سیاست معرفی کردند. 4 سال بعد هادی ساعی هم به عنوان یکی دیگر از قهرمانان المپیک ایران پا در این عرصه گذاشت و خود را به جمع 15 نفره اعضای این شورا اضافه کرد تا ورزشی‌ها رفته رفته صندلی سیاسیون را اشغال کرده و جمع کرسی های خود را در شورای شهر تهران به 3 کرسی برسانند.

امسال و همزمان با انتخابات یازدهم ریاست جمهوری قرار است انتخابات دوره چهارم شورای شهر و روستا هم برگزار شود و اینبار ورزشی‌های بیشتری هستند که سودای رسیدن به صندلی عضویت در این حوزه را دارند. نفراتی که علاوه بر مدال آوران المپیک حالا باید نمایندگانی از جامعه فوتبال را هم در جمع آنها دید. در زیر اشاره ای داریم به کاندیداهای جامعه ورزش در چهارمین دوره انتخابات شورای شهر که البته به احتمال زیاد در فرصت باقیمانده به تعداد آنها افزوده خواهد شد.

1- یوسف کرمی: وی از جمله تکواندوکاران پر افتخار ایران است که اگرچه در المپیک لندن از کسب مدال باز ماند اما قهرمان چند دوره مسابقات قهرمانی جهان این رشته است و در المپیک 2004 آتن نیز به مدال برنز دست یافت. او که اخیرا با کادر فنی تیم ملی تکواندو به مشکل خورده و اردوی تیم ملی را ترک کرده حالا می‌خواهد پا جای پای هادی ساعی بگذارد و به دنیای سیاست برود. یوسف البته بر خلاف سایر ورزشکاران از شهر محل زندگی خود یعنی کرج کاندیدای شورای شهر شده و امیدوار است بتواند نظر مثبت اهالی این شهر را کسب کند.

2- حسین رضازاده: رئیس کنونی فدراسیون وزنه‌برداری و قوی‌ترین مرد پیشین جهان. او که دو مدال طلای مسابقات المپیک 2000 سیدنی و 2004 آتن را در کنار چند دوره قهرمانی وزنه‌برداری جهان دارد به یکباره تصمیم به حضور در عرصه سیاست گرفته. عرصه‌ای که مشخص نیست حسین رضازاده با چه اندیشه‌ای تصمیم به حضور در آن گرفته و البته خود او نیز چیزی در این خصوص نگفته است.

3- میرشاد ماجدی: عضو سابق تیم ملی فوتبال، سرپرست تیم فوتبال استقلال و حالا رئیس کمیته جوانان فدراسیون فوتبال. او از جمله مردان نزدیک به علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال است که تقریبا رابطه‌ای صمیم با کل اهالی فوتبال کشور دارد. ماجدی بر خلاف بسیاری از ملی‌پوشان سابق فوتبال راه مربیگری را در پیش نگرفت و در این چند سال بیشتر امور اجرایی فوتبال را در اختیار داشته است.

4- محمد فنایی: بهترین کمک داور جام جهانی 1994 آمریکا. او در جریان این مسابقات به خاطر آفسایدی که در بازی دو تیم برزیل و ایتالیا در فینال اعلام کرد به عنوان بهترین کمک داور جام جهانی انتخاب و از آن موقع بود که نامی برای خود دست و پا کرد. فنایی حالا 62 ساله بعد از بازنشستگی در این عرصه به عنوان مفسر و کارشناس داوری در کشور فعالیت کرده و چند سالی هم عضو کمیته داوران فدراسیون فوتبال بوده است.

5- آرش میر اسماعیلی: پرافتخارترین جودوکار ایرانی. او با وجود همه موفقیت‌هایی که در مسابقات قهرمانی آسیا و قهرمانی جهان هیچگاه نتوانست موفقیتی در مسابقات المپیک کسب کند و چندی پیش هم از دنیای قهرمانی جودو خداحافظی کرد. میراسماعیلی که خود اهل خرم آباد است با وجود سمت اجرایی که در فدراسیون جودو دارد حالا می خواهد پا در عرصه سیاست بگذارد و باید دید موفق خواهد بود یا نه. آرش سمت نایب‌رئیسی فدراسیون جودو را هم اکنون در اختیار دارد.

گفتنی است، احمد دنیامالی، حبیب کاشانی، خسرو دانشجو و حسن بیادی نیز از جمله شورای شهری‌هایی هستند که به عرصه ورزش ورود کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز